نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در بوشهر افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر-بوشهر:

سرپرست مرکز بهداشت بوشهر:

نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در بوشهر افزایش یافت

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در بوشهر افزایش یافت.

ارک خبربه نقل ازمهر:حسن فخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه کنترل صنوف حساس مانند مراکز فروش شیرینی، زولبیا و بامیه و آش و حلیم فروشی با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان تشدید شد.

وی اضافه کرد: در راستای نظارت ها و ارتقاء سلامت شهروندان، ایمنی مواد غذایی، کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا و دفع صحیح پسماندها و پساب در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری، غیراداری و در روزهای تعطیل با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط بوشهر تشدید شده است.

فخرایی بیان کرد: در این برنامه مواردی همچون رعایت بهداشت فردی، نظافت عمومی، روپوش، کلاه، دستکش، ایمنی مواد غذایی خام و پخته، آب شرب مصرفی، لوازم و تجهیزات در محیط کار، چیدمان وسایل، دمای نگهداری، فضای فیزیکی و دیگر موارد کنترل و نظارت می‌شوند.

وی ادامه داد: توجه ویژه به کنترل روغن در شیرینی فروشی‌ها (زولبیا و بامیه) و استفاده از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی و سلولزی (آش و حلیم فروشی) از موارد حائز اهمیت است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: در برنامه بازرسی‌ها به‌منظور پایش کیفی غذایی و محیط فیزیکی مکان کسب با استفاده از تجهیزات پرتابل، آیتم های با شوری PH، دما و رطوبت موادغذایی مصرفی و TPM روغن مورد سنجش دقیق قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا