63 درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی:
63 درصد خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی به بیش از 490 روستای استان در جریان است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 63 درصد خانوار روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

ارک خبربه نقل ازفارس:علیرضا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با تاکید بر اینکه این شرکت با تکیه بر نیروهای متخصص و عملیاتی خود خیز بلندی را برای گسترش رفاه به مناطق محروم از طریق گازرسانی روستایی برداشته است اظهار داشت: هم اکنون عملیات گازرسانی به بیش از 490 روستای استان در جریان است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 63 درصد خانوار روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 614 روستای استان به شبکه گاز طبیعی کشور متصل شده اند افزود: متاسفانه کوهستانی بودن منطقه و صعب العبور بودن جاده‌ها سبب شده که عملیات گازرسانی به روستاها پر هزینه و زمان بر باشد اما خوشبختانه حجم کاری در حال اجر به حدی است که آذربایجان‌غربی را به کارگاه گازرسانی کشور تبدیل کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه عملیات اجرای گازرسانی به 6 شهر استان نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند خاطر نشان کرد: هم اکنون به 36 شهر آذربایجان‌غربی گازرسانی صورت گرفته و 99 درصد خانوار شهری این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر بالا بردن شاخصه‌های رفاه از طریق گاز رسانی به روستاها و مناطق محروم در تلاش هستیم که با تامین گاز طبیعی مورد نیاز صنایع گام‌های بلندی را برای توسعه صنعتی و اشتغالزایی در استان نیز فراهم آوریم.

شیخی گفت: امید است که با همکاری نهادها و سازمان‌ها و همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز، برنامه‌های توسعه‌ای و گسترش رفاه شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی با شتاب بیشتری ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا