روزانه ۳۰ هزار نفر به بخش های مختلف شهرداری تبریز مراجعه می‌کنند/ شهرداری تبریز 11800 نفر نیرو دارد

پایگاه خبری ارک خبر- تبریز:

شهردار تبریز:
روزانه ۳۰ هزار نفر به بخش های مختلف شهرداری تبریز مراجعه می‌کنند/ شهرداری تبریز 11800 نفر نیرو دارد
شهردار تبریز با اشاره به این‌که روزانه ۳۰ هزار نفر به بخش‌های مختلف این شهرداری مراجعه می‌کنند، گفت: این حجم از مراجعات، در قیاس با مراجعات سایر دستگاه‌های مختلف اجرایی، بی‌نظیر بوده و از پیچیدگی‌های فعالیت شهرداری حکایت دارد.

به گزارش ارک خبربه نقل ا فارس: صادق نجفی در دیدار جمعی از مدیران شهرداری با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: علی‌رغم  وسعت و پیچیدگی برنامه‌های اداره شهر،  سعی کرده‌ایم با توسعه خدمات دیجیتال، ارزیابی‌های مستمر، شایسته‌سالاری و ارتقای آموزش‌های لازم، سلامت اداری را در مجموعه شهرداری توسعه داده و تکریم ارباب رجوع را به عنوان یک آرمان مهم اعتقادی و سازمانی، محقق کنیم.

وی با بیان این که کلان‌شهر تبریز، جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر را در خود جای داده است، افزود: طبق آخرین آمار سازمانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرداری تبریز فعالیت دارند و به صورت بی‌وقفه مدیریت شهر را در ۵۲ ماموریت خدماتی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، پیش می‌بَرند.

شهردار تبریز با بیان این که بودجه شهرداری تبریز در چهار سال گذشته، در محدوده ۲۴۰۰ الی ۲۸۵۰ میلیارد تومان و میزان تحقق آن نیز مجموعاً ۸۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان، حدود ۶ هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌های مهم عمرانی شده که نسبت به ۱۰ سال پیش از سال ۹۲، رقم ارزشمندی به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در سال‌های اخیر، شاهد جهش‌های اساسی در شاخص‌های عمرانی و فرهنگی کلان‌شهر تبریز بوده‌ایم.

نجفی با بیان این که در سال‌های اخیر، شاهد ارتقای موقعیت ملی و بین‌المللی شهر و شهرداری تبریز بوده‌ایم، اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، پایتخت فرش دستباف جهان و پایتخت نگارگری از جمله دستاوردهای این شهر در عرصه بین‌المللی است. زیبایی و آراستگی شهر تبریز همواره مورد اذعان مجامع رسمی است که این امر، از تلاش شبانه‌روزی کارگران و پاکبانان عزیزمان نشات می‌گیرد.

شهردار تبریز یادآور شد: با وجود محدودیت‌های مالی حاکم و شرایط اقتصادی، شهرداری تبریز در سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان صرف برنامه‌های مهم فرهنگی و ورزشی کرده و امروز ۲۲ گروه ورزشی در قالب تیم‌های حرفه‌ای، از حمایت شهرداری تبریز برخوردارند.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته ۱۱ سالن ورزشی توسط شهرداری تبریز ایجاد شده و بعلاوه، ۹ زمین خاکی در سطح محلات، بهسازی و چمن‌کاری شده که نقش موثری در تقویت زیرساخت‌های ورزش همگانی داشته‌است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که برنامه‌های فرهنگی شهر، مرهون حمایت و مشارکت شهرداری تبریز است، گفت: این حمایت‌ها، در قالب استقبال از جشنواره‌ها، رویدادها، بحث‌های آماده‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی توسط شهرداری تبریز هدایت می‌شود.

شهردار تبریز متذکر شد: شهرداری تبریز به عنوان شهر پایلوت تغییرات ساختاری شهرداری‌های کشور انتخاب شده‌است، با اجرای این تغییرات، شاهد تقویت، چالاکی بیش‌از‌پیش و توسعه خدمتگذاری‌ها در این مجموعه خواهیم بود.

وی به نقش شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد:  هم‌اکنون ۳۰ خانه سلامت در سطح شهر تبریز، با اجرای برنامه‌های آموزشی سلامت، در خدمت شهروندان است؛ بعلاوه ۳۴ کتابخانه عمومی شهرداری تبریز نیز در خدمت شهروندان است که با هزینه سالانه ۱۰ میلیارد تومان، توسعه فرهنگ مطالعه را در میان شهروندان و به ویژه نسل جوان در دستور کار خود قرار داده‌است.

نجفی به نقش شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد:  مرکز ماده ۱۶، از زیرساخت‌های ارزشمند اجتماعی در شهر تبریز است که فرصت اصلاح، بازپروری و مهارت‌آموزی برای ۲هزار گرفتار اعتیاد را فراهم آورده و نام تبریز را به عنوان «شهر بدون معتاد متهاجر» در کشور زبان‌زد کرده‌است.

وی اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان، شاهد حضور فعالان مذهبی و روحانیون در ۲۲ پارک سطح شهر بوده‌ایم که این اقدام، با استقبال خانواده‌ها همراه بوده‌است.

وی با اشاره به این‌که بهترین استقبال از «تبریز ۲۰۱۸» تبرک‌ جستن از حضور رهبر معظم انقلاب در تبریز است، گفت: همان‌طور که حضرتعالی نیز در استحضار بوده‌‌اید، این موضوع طی نامه‌ای، تقدیم رئیس دفتر معظم له شده و امیدواریم اجابت آن، خاطره تاریخی مرداد ۷۲ را بار دیگر برای شهروندان ولایتمدار و مشتاق ترسیم کند.

شهردار تبریز با تبریک مجدد انتخاب آیت‌الله آل‌هاشم به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: حضرتعالی به عنوان یکی از فرزندان دانشمند و وارسته تبریز و آذربایجان، همواره از چهره‌های محبوب این دیار بوده‌اید و مجموعه‌ مدیریت شهری نیز تمام همت خود را برای بهره‌گیری از رهنمودهای حضرتعالی به کار خواهد بست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا