اقلیم کوهستانی اردبیل مطلوب تولید انرژی پاک/سهم تولید اندک است

پایگاه خبری ارک خبر  -اردبیل:

مدیرعامل توزیع برق اردبیل با مهر مطرح کرد؛

اقلیم کوهستانی اردبیل مطلوب تولید انرژی پاک/سهم تولید اندک است

 مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: اقلیم کوهستانی اردبیل موجب شده این منطقه استعداد کم‌نظیری برای تولید انرژی‌های پاک داشته باشد.

ارک خبربه نقل ازمهر:علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دلیل اینکه استان اردبیل در ارتفاع بالا واقع شده، در این استان استعداد تولید انرژی بادی وجود دارد و هم اینک نیز در چند شهرستان توربین‌های بادی فعال شده است.

وی افزود: علاوه بر این میزان تابش خورشید و وسعت آن موجب شده برای تولید برق از محل انرژی خورشیدی نیز در تمامی گستره استان ظرفیت فعال کردن انرژی خورشید فراهم باشد.

مدیرعامل توزیع برق استان با اشاره به ظرفیت تولید برق از محل زمین‌گرمایی اضافه کرد: در مجموع شرایط اقلیمی مطلوبی دست به دست هم داده و زمینه تولید انرژی پاک را فراهم کرده است.

علیزاده متذکر شد: به منظور تشویق بخش خصوصی و دولتی در تولید انرژی پاک، تشویقی‌هایی از سوی وزارت نیرو پیش بینی شده اما تاکنون میزان مشارکت مطلوب نبوده است.

وی با بیان اینکه سقف هر اداره و خانه مسکونی در اردبیل می‌تواند محل نصب پنل خورشیدی و تولید انرژی پاک شود، اضافه کرد: نهادهای دولتی موظف هستند تا پایان سال ۲۰ درصد از انرژی خود را از محل انرژی پاک تأمین کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان تأکید کرد: در صورتی که به این مصوبه تمکین نشود، ۲۰ درصد از برق مصرفی ادارات با گران ترین نرخ محاسبه می‌شود.

علیزاده افزود: از سویی برای تشویق بخش خصوصی، دولت خرید تضمینی برق تولیدی را مطرح کرده و هم اینک ۱۱ میلیارد تومان برای خرید تضمینی در اختیار استان قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه میزان تولید انرژی پاک در اردبیل مطلوب و متناسب با پتانسیل منطقه نیست، متذکر شد: با توجه به پتانسیل اقلیم منطقه و به دلیل کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها انتظار می‌رود بخش دولتی و خصوصی از تولید انرژی پاک استقبال کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا