حضور دانشگاه تهران در نشست رتبه بندی دانشگاهها در مسکو

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

حضور دانشگاه تهران در نشست رتبه بندی دانشگاهها در مسکو

اولین نشست بین‌المللی کارشناسان نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در مسکو با حضور نمایندگان دانشگاه تهران در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر ، علی‌اکبر صبوری به عنوان نماینده دانشگاه تهران و سیدحسن زهرایی مسئول دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه در دانشگاه تهران در این نشست حضور داشتند.

این نشست با حضور پروفسور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو و مسئولان نهادهای رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان از جمله IREG و همچنین نمایندگان و متخصصان دانشگاهی از کشورهای بلژیک، آمریکا، برزیل، انگلستان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه، چین، هندوستان، لهستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در این نشست نمایندگان هر یک از کشورها به بیان نظرات خود درخصوص نظام رتبه‌بندی مسکو و تبیین شاخص‌های اصلی آن پرداختند.

حاضران در این نشست ابراز امیدواری کردند که اطلاعات مربوط به حداکثر ۲۵۰ دانشگاه جهان تا پاییز امسال از طریق پایگاه اسنادی پیش‌بینی شده برای این منظور منتشر شود.

در جریان برگزاری دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در آبان ۹۵ در دانشگاه تهران پروفسور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو و رئیس اتحادیه روسای دانشگاه‌های روسیه، پیشنهاد نظام رتبه ‌بندی بین‌المللی جدید دانشگاه‌های جهان را مطرح کرد و مورد استقبال روسای دانشگاه‌های حاضر قرار گرفت.

بنابراین مقرر شد تا موضوع از طریق مسئولان دبیرخانه‌های اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه مستقر در دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا