مشترکین، مصرف بهینه آب را سرلوحه کار خود قرار دهند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مشترکین، مصرف بهینه آب را سرلوحه کار خود قرار دهند

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در نشستی که با مدیران ستادی و بهره برداران مناطق داشت: تمامی کارکنان شرکت باید مانند سالهای گذشته تمام تلاش خود را به خرج دهند تا بحران کم آبی در فصل تابستان در استان مهار شود به گونه ای که آب شرب مردم به صورت پایدار تأمین شود.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه خط قرمز آبفا استان اصفهان جیره بندی آب در فصل تابستان است بیان کرد: اعتقادی به جیره بندی آب در فصل تابستان نداریم با وجود اینکه در تابستان سال جاری آبفا استان اصفهان با کمبود 7/2 مترمکعب جهت تأمین آب شرب مواجه است اماباید با بکارگیری از تمام پتانسیل های موجود اعم از نیروی متخصص، بکارگیری تکنولوژی همانند، سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه فشار، سامانه نجما، GIS هر قطره از آب موجود به خوبی مدیریت شود تا توزیع عادلانه آب در پهنه استان اصفهان انجام پذیرد.

وی به گرمای بیش از پیش هوا در فصل تابستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طبق اعلام کارشناسان هواشناسی هوا در فصل تابستان سال جاری نسبت به سالهای گذشته گرمتر می شود به طوریکه در خردادماه دمای هوا بیش از 40 درجه افزایش یافت که این امر بی سابقه بوده است این درحالیست که همه ساله به دلیل وقوع خشکسالی حجم منابع آبی موجود کاهش می یابد در حالیکه طی 10سال اخیر 500 هزار آحاد به مشترکین افزوده شد اما با این همه شرکت آبفا استان اصفهان در تأمین آب شرب مردم در طول سال موفق عمل کرده است به همین خاطر مردم و مسئولین از کارکنان آبفا اصفهان انتظار دارند به رغم چالش های موجود آب شرب پایدار تأمین شود که دستیابی به این مهم با تلاتش شبانه روزی کارکنان دور از انتظار نیست.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان مصرف بهینه آب را از سوی مشترکین امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: همه مشترکین باید مصرف بهینه آب را سرلوحه کار خود قرار دهند و از مصرف نادرست آب پرهیز کنند به همین خاطر امسال باتوجه به چالش جدی کم آبی باید مشترکن پرمصرف شناسایی شوند به گونه ای که تحت آموزشهای مصرف صحیح آب از سوی مروجین مصرف بهینه آب قرار گیرند.

مهندس امینی یکی از راههای توزیع عادلانه آب را شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز دانست و عنوان کرد: کشف انشعابات غیرمجاز، شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز می تواند بسیار مؤثر در توزیع عادلانه آب واقع شود. بدین جهت برنامه ای مدون جهت این مسئله عملیاتی شده است تا از مصرف نادرست آب جلوگیری به عمل آید.

وی اعلام کرد: شرکت آبفا استان اصفهان توانست مصرف سرانه آبمسکونی را  از 189 لیتر به ازای هر نفر در روز در سال 86 به 151 لیتر در سال 95 برساند اما با توجه به بحران کم آبی در تابستان سال جاری مسئولین از آبفا استان اصفهان انتظار دارند سرانه مصرف آب را به 100 لیتر در شبانه روز کاهش دهند درست است که رسیدن به این رقم در بازه زمانی کوتاه مشکل است اما می توان با اعمال راهکارهای فرهنگی، فنی و تعرفه ای به این رقم دست یافت. همچنین عبور از روش سنتی به مدرن در بخش بهره برداری بسیار مؤثر در کاهش هدررفت آب، کاهش سرانه مصرف از همه مهمتر تأمین پایدار و توزیع عادلانه آب دارد و باید فعالان در این بخش با حساسیت و به کار گیری تکنولوژی نوین در صدد تغییر و تحول در حوزه بهره برداری به منظور تسهیل و گسترده خدمات پایدار به مردم باشند چرا که دیگر نمی توان به روش سنتی آب مورد نیاز مردم را تأمین نمود. این درحالیست که می توان گفت نگاه، تفکر و روش سنتی آغاز مرگ یک سازمان است.

دکمه بازگشت به بالا