جشنواره کودک و نوجوان امروز به بالندگی رسیده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

جشنواره کودک و نوجوان امروز به بالندگی رسیده است

مدیرداوران کودک گفت: امروز جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان به عرصه بالندگی رسیده است.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان، فرزان معظم اظهار داشت: این جشنواره پس از ۲۹ دوره برگزاری و وارد شدن به سی امین دوره خود، از پختگی و بالندگی خوبی برخوردار شده است.

وی بیان داشت: جشنواره امروز از امکانات خوبی برخوردار است و محلی برای تبادل اندیشه و افکار است.

مدیر داوران کودک اعلام کرد: در سی امین دوره از جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان یک گروه سینمایی ایران  ۵ فیلم  در این گروه می بینند و شش فیلم در گروه نوجوان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: داوری کردن فیلم های کودک و نوجوان توسط خود کودکان و نوجوانان و انتخاب بهترین فیلم از دیدگاه خود هم سن و سالهایشان امتیاز ویژه جشنواره است.

معظم گفت: امسال شاهد آثار خوبی در حوزه کودک و نوجوان خواهیم بود و حضور ۳۵ تا ۳۷ کشور خارجی در این دوره از جشنواره نشان از تاثیرات مثبت آن در سطح بین المللی است.

حفظ امنیت مهمانان جشنواره با همکاری بین دستگاهی امکانپذیر است

مدیر حراست سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان گفت: حفظ امنیت مهمانان جشنواره با همکاری بین دستگاهی امکانپذیر است به طوری که در این دوره از جشنواره شاهد هماهنگی خوبی دستگاه‌های مختلف بودیم.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان دفتر اصفهان، مصطفی مرادیان نژاد اظهار داشت: حفظ امنیت مهمانان به لحاظ تمرکز در اکران واسکان و مشخص بودن برنامه‌ها امسال بهتر از سالهای پیش صورت می گیرد و این در حالی که در سالهای گذشته اسکان مهمانان را در هتلهای متعددی شاهد بودیم که این خود نیروی عظیمی را می طلبید.

وی بیان داشت: حفاظت و برقراری نظم و انضباطی و ایجاد فضای امنی یک اصل مهم است که تلاش کردیم با تمام قوا این فضا را ایجاد کنیم.

مدیر حراست سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان با اشاره به اینکه آنچه وجه امتیاز این دوره از جشنواره به نسبت دوره  های گذشته است متمرکز برگزار شدن جشنواره است و همین عامل امنیت را بالا برده است، ادامه داد: به منظور حفظ امنیت شاهد همکاری خوبی از سوی شهرداری، ارشاد و نیروهای تشکیلات امنیتی نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی جشنواره است.

وی اعلام کرد:  اجرای این دست برنامه ها که بازتاب در سطح بین المللی دارند و عملا می‌تواند نمایشگر اقتدار ما باشد و حضور نمایندگان بیش از ۳۵ کشور دنیا در کشور یک نمایش اقتدار و امنیت است بسیار دارای اهمیت است.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان:

استفاده از اساتید تعلیم و تربیت برای ساخت فیلم‌های کودک ضروری است

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استفاده از اساتید تعلیم و تربیت برای ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان بهترین ابزار است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم های کوک و نوجوان دفتر اصفهان، محمد اسماعیل زاده اظهار داشت: تربیت به معنای ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در مخاطب است و  قطعا در فرایند یاد دهی و یادگیری استفاده از روش‌های غیر مستقیم و بصری بسیار موثر تر از مستقیم است.

وی بیان داشت: امروز نقش رسانه‌های تصویری و به ویژه فیلم در بخش یادیگری و تولید علم پر اهمیت است و از این منظر یک رابطه تنگا تنگی بین جشنواره فیلم و کودک و نوجوان با حوزه تعلیم و تربیت برقرار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: فیلم و سینما به جهت جذابیت، نشاط و تنوع بخشی و استفاده از جلوه های بصری یک بیان غیر مستقیم برای بیان انتقال مفاهیم ، فرهنگ و آداب و رسوم است.

وی با اعلام اینکه ما معتقدیم هر چه بتوانیم در جهت گسترش فضای فیلم و سینمای کودک و نوجوان کمک کنیم به تربیت نسل کودک و نوجوان  کمک کردیم، ادامه داد: تولیدات سینمایی باید مبتنی بر اهداف تربیتی و آموزشی باشد ودر خلق آثار هنری از دیدگاه اساتید حوزه اموزش و پرورش استفاده شود.

اسماعیل زاده گفت: به نوعی سینما باید مکمل فعالیت های رسمی ما باشد و بخشی از فرایند تعلیم و تربیت را با یک تنوع پوشش بدهد.

وی اضافه کرد: امروز تاثیر سینما و تولیدات هنری در بحث فرایند تعلیم و تربیت بسیار پر اهمیت است و  فرهنگ‌سازی در حوزه کودک و نوجوان قطعا از طریق سینما مفید است.

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه  استفاده از متخصصین تعلیم و تربیت در تولید فیلم‌های کودک و نوجوان حائز اهمیت است، گفت: امروزه در واقع کودک و نوجوان و جوانان بخش عمده ای از جامعه ما را تشکیل می دهد که باید نیازهای فرهنگی انها را پاسخگو باشیم .

 

وی افزود: سینمای کودک و نوجوان در پاسخگویی به نیازهای مخاطبین خود از بعد کمی و کیفی است خوب عمل نکرده است و برای رفع این نقیصه و رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر نیاز هست هنرمندان و سینما گردان با کمک از جامعه معلمین و متخصصین در ابتدا در عرصه تعلیم و تربیت یک نیاز سنجی کنند و سپس اقدام به فیلم سازی و نقش آفرینی انجام گیرد.

اسماعیل زاده بیان داشت: تعاملی که بین دستگاه عظیم تعلیم و تربیت و هنرمندان برقرار شود ماحصل آن فیلم نامه های خوبی تدوین و بیش از گذشته از این موضوع استفاده شود.

وی گفت:‌در واقع ما هنوز به آن وضعیت مطلوب نرسیدیم هر گاه فیلم های ما از محتوای خوب ارزشی ، اخلاقی، جاذبه های بصری و قصه خوب بهره مند بوده ضمن استقبال کودک و نوجوانان از این دست فیلم‌ها، خانواده ها و دستگاه تعلیم و تربیت هم استقبال کرده است.

صرفه جویی مالی با الکترونیک شدن جشنواره بین المللی کودک و نوجوان

مدیر سایت سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان گفت: با الکترونیک شدن تمام بخش‌های جشنواره امسال شاهد صرفه جویی مالی ۲۰ تا ۳۰ درصد شدیم.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان دفتر اصفهان، حمید رسولی اظهار داشت: برای نخستین بار اقدام به الکترونیک کردن تمام بخش‌های جشنواره کردیم که ضمن کاهش خطای انسانی ، شاهد صرفه جویی مالی بالایی نیز بودیم.

وی بیان داشت: در سالهای گذشته که تمام اقدامات جشنواره دستی و غیر الکترونیک بود به همین دلیل شاهد استفاده از نیروی انسانی عظیمی بودیم که به تبع آن خطای انسانی نیز افزایش یافته بود.

مدیر سایت سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اضافه کرد: بر اساس تجربه جشنواره فجر ، جشنواره کودک هم الکترونیکی شد و شاهد صرفه جویی عظیمی در زمان، مالی و نیروی انسانی شاهد بودیم به طوری که ۱۳ هتل به ۳ هتل رسید و عدد قابل توجهی در بحث مالی صرفه جویی شد.

وی اعلام کرد: امسال تمام امور جشنواره بر اساس یک برنامه مشخص و مدون و منظم برگزار  شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا