ارائه بیش از 5میلیارد تومان خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

ارائه بیش از 5میلیارد تومان خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان

 به‌منظور بهبود سلامت بیماران تحت حمایت و حفظ و ارتقای عزت‌ نفس این عزیزان و برای نیل به جامعه‌ای بدون فقر ، یکی از اهداف و سرفصل‌های اساسی کمیته امداد ، ایجاد بستر بهره مندی همگانی به ویژ ه افراد نیازمند و آسیب دیده ، از حمایت های درمانی و بهداشتی این نهاد است .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ جلال یزدانی، معاون حمایت و سلامت خانواده استان اصفهان ، خدمات درمانی ارائه‌شده به خانواده‌های تحت حمایت را یکی از سرفصل‌های حمایتی این نهاد عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 160 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.
وی مجموع هزینه‌های بهداشتی، درمانی و بیمه مددجویان سال گذشته را 5 میلیارد  و 200 میلیون  تومان عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی بیمه پایه، بیمه تکمیلی مددجویان، هزینه بیماران صعب‌العلاج و خاص، طرح تغذیه کودکان کمتر از 6 سال و پرداخت حق بیمه مددجویان به سازمان تأمین اجتماعی ازجمله خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد به نیازمندان است.
یزدانی با اشاره به خدمات ارائه به بیماران تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: انواع خدمات بهداشتی همچون بهداشت فردی، ارائه خدمات درمانی، فرانشیز خدمات بستری، سرپایی، دارویی و شیمی‌درمانی و سایر خدمات سرپایی به مددجویان به‌خصوص به بیماران صعب‌العلاج و خاص از خدمات این نهاد بوده است.
وی بابیان اینکه کمیته امداد استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون تمامی نیازهای بیماران را شناسایی کرده تا بتواند با کمک و حمایت از این افراد هزینه‌هایی که برای درمان و مداوا پرداخت می‌کنند به حداقل برساند اظهار کرد: این نهاد با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج  بیش از نیمی از هزینه‌های جانبی آنان را متقبل شده که شامل تأمین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه‌های درمانی، تجهیزات توان‌بخشی همچون ویلچر، عصا، عینک، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی  و غیره می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه بخشی از مشکلات مددجویان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان بیماری است، افزود: با تعامل و همکاری مستمر با مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف  قرارداد زمینه کاهش هزینه‌های دارویی برای بیماران خاص، سرطانی و سایر بیماران صعب العلاج مهیا شده است.
وی با اشاره به  رشد 33 درصدی هزینه بیمه تکمیلی مددجویان  در سال گذشته اظهار کرد: برای دریافت کلیه بیش از 9 میلیون تومان، شنوایی و کاشت حلزون 18 میلیون تومان، پیوند کبد 8 میلیون تومان، جراحی مغز و اعصاب(گامانایف) 5 میلیون تومان، درمان بیماری تنفسی و تهیه دستگاه اکسیژن 3 میلیون تومان هزینه می شود.
یزدانی با اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای امداد در زمینه ارتقای سلامت خانواده‌ها ، عنوان کرد : این خدمات بیشتر شامل پرداخت سرانه بیمه های درمانی ، تکمیلی و هزینه‌های خاص مرتبط با درمان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان  با اشاره به اینکه 530مرکز طرف قرار داد با بیمه پایه مدد جویان کمیته امداد هستند تصریح کرد: تمامی خدمات را به صورت مدیریت شده با تعرفه دولتی خریداری کرده و با چهار داروخانه شهر و تمامی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  قرار داد بسته ایم ؛ از سوی دیگر 69 پزشک در طرح پزشک خانواده  نیز طرف قرارداد با این نهاد هستند.
وی در پایان با اشاره به  بهره مندی حداکثری مددجویان از خدمات  بهداشت و درمان امور بیمه ای اظهار کرد: کمیته امداد با پرداخت بخش زیادی از هزینه‌های کیلینیکی و پاراکلینکی ، در راستای کاهش مشکلات مددجویان تحت حمایت گام های موثری برداشته است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا