ضرورت استفاده حداکثری از هنرهای اصیل تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

در جلسه ستاد سیاستگذاری تبریز ۲۰۱۸ عنوان شد؛

ضرورت استفاده حداکثری از هنرهای اصیل تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸

 مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم استفاده حداکثری از هنرهای اصیل شهر تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، حسن استوار آذر قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی استانی تبریز اظهار داشت: ۲۷ برنامه در کمیته فرهنگی رویداد به صورت کارشناسی تدوین شده و در جلسات این کمیته مصوب شده که از آن جمله می توان به ایجاد مرکز میراث ماندگار صنایع دستی، فعال سازی ۱۰ شهرستان با هدف ارتقای کمی و کیفی صنایع دستی اشاره کرد، همچنین در رشته های مجسمه سازی، خوشنویسی، هنرهای نمایشی و دیگر رشته های هنرهای بنا داریم بیشترین برنامه ریزی و بهره گیری را از این هنرها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری همایش بین المللی استاد شهریار، شمس تبریزی، مشروطه، جاده ابریشم، ربع رشیدی که هر کدام از برنامه می تواند برنامه وزینی برای شهر تبریز باشد از برنامه های دیگر کمیته است، از سوی دیگر تکمیل موزه نقاشی، ایجاد موزه کودک، تکمیل موزه مطبوعات و میزبانی و برگزاری جشنواره های ملی و مراسم آئینی نیز برای این رویداد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی رویداد تبریز ۲۰۱۸ ادامه داد: شبکه سازی سازمان های مردم نهاد، راه اندازی واحد داوطلبان و همیاران گردشگری تبریز ۲۰۱۸، برگزاری تورهای بازدید علمی و دانشگاهی استان از دیگر فعالیت های در نظر گرفته شده توسط کمیته است.

وی افزود: تامین اعتبار مورد نیاز از مرکز برای اجرای طرح ها و برنامه ها و منظور نمودن اجرای طرح ها و پروژه های دستگاه های مذکور از جمله درخواست های کمیته است.

ضرورت استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی تبریز برای رویداد تبریز۲۰۱۸

حجت الاسلام احمد حمیدی در این جلسه با اشاره ای به فعالیت های  کمیته تبلیغات، بازاریابی و امور بین المللی رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: برندسازی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا هشت طرح از بین  طرح های رسیده به دبیرخانه توسط کمیته داوری انتخاب شد که برای اجرای این طرح ها یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در خصوص تدوین استراتزی تبلیغاتی گفت: این کمیته در حال تدوین سند تبلیغاتی رویداد ۲۰۱۸ است.

وی افزود: خواهرخواندگی ها یکی از ظرفیت های این کمیته است که هم اکنون تبریز با شهرهای زیادی خواهرخواندگی داشته و با شهرهای ووهان چین و قارس ترکیه در حال امضای قرارداد خواهرخواندگی هستیم.

حمیدی ادامه داد: برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در شهرهای مختلف همچون ارزروم، قازان و پیگیری برای برگزاری آن در شهرهای بیشتر از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده توسط این کمیته است.

وی با اشاره ای به حضور شهرداری تبریز در نمایشگاه های مختلف در کشورهای دیگر گفت: حضور در نمایشگاه صنعت گردشگری ابوظبی، کیش و دیگر نمایشگاه ها از جمله راهکارهای در نظر گرفته شده برای افزایش ارتباط با دیگر کشور ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: عقد تفاهم نامه با دیگر سازمان ها و ادارات، برگزاری نشست گردشگری تبریز، برنامه ریزی سفر گروه رسانه ای از کشور های خارجی، برنامه ریزی جهت برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام در سال ۹۷ و برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه سازمان متروپلیس از دیگر امور انجام یافته توسط کمیته تبلیغات است.

وی برگزاری جشنواره فیلم نامه نویسی انیمیشن با موضوع تبریز ۲۰۱۸ را از برنامه های در نظر گرفته شده دانسته و گفت: برگزاری همایش کتابت قرآن کریم بصورت بین المللی و برگزاری اجلاس خبرنگاران رسانه های تخصصی گردشگری از دیگر برنامه های کمیته است.

حمیدی همچنین پیشنهادی مبنی بر انتشار اسکناس با نشان تبریز و  نامگذاری خودرویی با یکی از نمادهای هویتی تبریز به رئیس سازمان میراث فرهنگی ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا