دبیرکل شورای مسیحیان هند:’مودی’ سیاست حمایت از فلسطین را تغییر ندهد

پایگاه خبری ارک خبر-دهلی نو:

دبیرکل شورای مسیحیان هند:’مودی’ سیاست حمایت از فلسطین را تغییر ندهد

دبیرکل شورای مسیحیان هند با اشاره به سفر نخست وزیر هند به فلسطین اشغالی اظهار کرد ‘نارندرا مودی’ نخست وزیر هند سیاست حمایت از مردم مظلوم فلسطین که توسط گاندی رهبر فقید این کشور پایه گذاری شده را تغییر ندهد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:’جان دایال ‘ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد نخست وزیران و مسئولان عالیرتبه هند پس از استقلال و در چند دهه گذشته، همواره تعادل را در روابط با اسرائیل و فلسطین حفظ کرده اند.
وی تصریح کرد ‘مودی ‘ اولین نخست وزیر هند است که بدون توجه به وضعیت مردم مظلوم فلسطین سعی در گسترش همه جانبه روابط با اسرائیل کرده است.
این کارشناس روابط بین الملل اظهار کرد مقامات عالیرتبه هند تاکنون به علت وجود حدود 200 میلیون مسلمان در هند و نگرانی از واکنش کشورهای اسلامی تلاش کرده اند ،روابط با اسرائیل را علنی نکنند.
وی اظهار کرد نخست وزیر هند در این سفر حتی اقدامی که بسیاری از کشورهای غربی در سفر همزمان به اسرائیل و رام الله انجام می دهند را نادیده گرفته است.
دبیرکل شورای مسیحیان هند در ادامه اظهار کرد من متعلق به نسلی هستم که به مسئله فلسطین و ظلم های وارد شده به آن به خوبی آشنایی دارم.
وی اظهار کرد جامعه جهانی،سازمان ملل و مردم آزاده باید به وظایف خود در قبال حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.
‘نارندرا مودی’ اولین نخست وزیر هند است که روز سه شنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک تل آویو و دهلی نو به سرزمین های اشغالی سفر کرد.
نخست وزیر هند روز چهارشنبه پس از دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هفت قرارداد همکاری دوجانبه ازجمله تسلیحاتی امضا کرد.
این قراردادها در زمینه همکاری های هوا و فضا،برنامه سه ساله همکاری توسعه زیرساخت های کشاورزی هند،قرارداد حفاظت از منابع آب هند،خرید تسلیحات ویاداشت تفاهم هممکاری دوجانبه به ارزش 40 میلیون دلار برای راه اندازی تحقیقات و توسعه میان دو طرف امضا شد.
دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر،’روون ریولین’ رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی و دیدار با یهودیان هندی تبار از جمله برنامه های مودی در سفر به سرزمین های اشغالی است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا