افزایش مصرف برق در اردبیل/بیشترین مصرف در بخش خانگی است

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

مدیرعامل توزیع برق اردبیل با مهر مطرح کرد؛

افزایش مصرف برق در اردبیل/بیشترین مصرف در بخش خانگی است

 مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل از افزایش مصرف برق طی دو روز گذشته به دلیل افزایش ناگهانی دمای هوا خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، علیرضا علیزاده صبح پنج‌شنبه در حاشیه بررسی میزان مصرف برق استان طی روزهای اخیر به خبرنگار مهر گفت: به دلیل افزایش دما با افزایش مصرف برق به ویژه برای وسایل سرمایشی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف به پیک بار مصرف نرسیده است، ادامه داد: در ۲۵ تیر ماه سال گذشته پیک بار ۳۱۸ مگاوات بود اما در دو روز گذشته مصرف ۳۱۰ مگاوات محاسبه شده و هنوز به پیک بار نرسیدیم.

مدیرعامل توزیع برق استان تأکید کرد: این در حالی است که در سطح کشور به دلیل افزایش قابل توجه مصرف برق در برخی استان‌ها از پیک بار مصرف عبور کردیم و شاهد رشد هفت‌درصدی مصرف بودیم.

علیزاده با اذعان به اینکه ۴۷ درصد مصارف برق اردبیل مربوط به مشترکان خانگی است، اضافه کرد: ۸۰ درصد مشترکان ما خانگی هستند و لازم است صرفه‌جویی در این بخش به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۶ و همچنین از ۲۰ تا ۲۳ است، تصریح کرد: در این ساعات لازم است مصرف برق مدیریت شده و وسایل پرمصرف به صورت همزمان در منازل استفاده نشود.

مدیرعامل توزیع برق استان با تأکید به اینکه در تأمین برق مشترکان استان کمبودی وجود ندارد، اضافه کرد: با این وجود به دلیل گرمای شدید هوا انتظار داریم مشترکان مدیریت بهینه‌ای در مصرف داشته و به ساعات پیک بار مصرف توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا