واگذاري امور به مردم از سياست هاي شهرداري/ ارتقاء سلامت اجتماعي از اهداف همکاري شهرداري با سازمان هاي مردم نهاد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در نشست هم انديشي سمن هاي شهر اصفهان با مديران شهري مطرح شد

واگذاري امور به مردم از سياست هاي شهرداري/ ارتقاء سلامت اجتماعي از اهداف همکاري شهرداري با سازمان هاي مردم نهاد

در نشست هم انديشي سمن هاي شهر اصفهان با مديران شهري، ارتقاء سلامت اجتماعي و کاهش آسيب هاي اجتماعي از اهداف همکاري شهرداري با سازمان هاي مردم نهاد مطرح شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، نشست هم انديشي سمن هاي شهر اصفهان و مديران شهري در محل معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان برگزار و در آن به تشريح برنامه ها و اقدامات مشارکتي شهرداري اصفهان از سازمان هاي مردم نهاد و تشريح ابعاد اجرايي نمايشگاه دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد پرداخته شد.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان در اين نشست با بيان اينکه از سياست هاي مورد تاکيد در شهرداري اصفهان رفتن به سمت واگذاري امور به تشکل هاي مردمي و کاهش تصدي گري شهرداري در امور مختلف است، اظهار کرد: کشور ما هيچ راهي براي برون رفت از مشکلات ندارد مگر اينکه کارها را به مردم واگذار کرده و عرصه را براي بخش خصوصي فراهم کند.

وي يکي از اشتباهات انجام گرفته طي ساليان گذشته در کشور را کم کردن زمينه حضور مردم در انجام کارهاي مختلف ذکر کرد و افزود: با دخالت دستگاه هاي حاکميتي در تمام امور عرصه براي حضور مردم تنگ و همين موضوع سبب مشکلات بسياري در کشور شد.

علي قاسم زاده تصريح کرد: حاکميت و عناصر کارگذار رسمي نظام بايد به سمت حمايت از مردم و سازمان هاي مردم نهاد پيش رفته تا مشکلات به وسيله خود مردم حل شود.

وي با بيان اينکه سياست ما در معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد يا همان NGO ها است، گفت: هم اکنون ورود دستگاه هاي ديگر و همکاري مشترک با اداراتي مانند اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان زمينه را براي حضور هر چه بيشتر و پوياتر سازمان هاي مردم نهاد فراهم مي کند.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان تاکيد کرد: بايد تلاش ها بيشتر شده تا مقاومت هايي که در سپردن کارها به مردم وجود دارد شکسته شود و همگان به باور حل مشکلات توسط مردم برسند.

 

ارتقاء سلامت اجتماعي و کاهش آسيب هاي اجتماعي از اهداف همکاري شهرداري با سمن ها

مدير امور اجتماعي و مشارکت هاي مردمي شهرداري اصفهان در ادامه اين نشست اظهار کرد: چند سال است همکاري با سمن ها را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کرده ايم اين همکاري هر سال گسترش پيدا کند.

وي با بيان اينکه اميدواريم در سال جاري تعداد بيشتري از سمن ها را داشته باشيم، تصريح کرد: هم اکنون تعداد سمن ها در اصفهان زيبنده شهري مانند اصفهان نيست. اميدوارم به واسطه حمايت هاي مختلف همين تعداد سمن نيز شاهد قوت گرفتن و افزايش اين سازمان هاي مردم نهاد در سطح شهر اصفهان باشيم.

مسعود مهدويان فر اضافه کرد: اميدوارم در حوزه سمن هابه مرحله اي برسيم که 50 سمن در هر منطقه از شهرداري داشته باشيم.

وي با بيان اينکه مشخص شدن اشتراک اهداف با سمن ها در شهرداري از برنامه هاي شهرداري است، افزود: در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي کار سمن ها يا سازمان هاي مردم نهاد با شهرداري اشتراک دارد که بايد روي آن اقدامات مشترک صورت بگيرد.

مدير امور اجتماعي و مشارکت هاي مردمي شهرداري اصفهان گفت: ارتقاء سلامت اجتماعي، کاهش آسيب هاي اجتماعي، مسائل شهروندي و محيط زيست از اولويت هاي مشارکت شهرداري اصفهان با سازمان هاي مردم نهاد در سال 96 است.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد در اصفهان، تاکيد کرد: اين نمايشگاه از 25 تا 28 تير با هدف انسجام بخشي بين سمن ها و بازديد دستگاههاي مختلف از دستاوردهاي اين سازمان ها برگزار مي شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا