بازتاب آزادی موصل در رسانه های هند/داعش در عراق نفس های آخر را می کشد

پایگاه خبری ارک خبر-دهلی نو:

بازتاب آزادی موصل در رسانه های هند/داعش در عراق نفس های آخر را می کشد

 آزادی موصل از تروریست های داعش پس از 37 ماه،بازتاب گسترده ای در روزنامه ها، خبرگزاری ها و رسانه های تصویری هند داشت.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، این رسانه ها با اشاره به پیروزی ارزشمند ارتش و نیروهای مردمی عراق بر تروریست ها نوشتند داعش در عراق نفس های آخر را می کشد.
روزنامه اردو زبان ‘صحافت’ با اعلام پیروزی ارتش عراق بر تروریست ها نوشت:شهر موصل پس از سه سال از اشغال تروریست ها آزاد شد.
در ادامه این مطلب اضافه شده است با آزادی شهر مهم و استراتژیک موصل،داعش که زمانی تا نزدیکی بغداد پیشروی کرده بود، هر روز به نابودی نزدیکتر می شود.
روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز نیز در صفحه نخست خود نوشت:داعش موصل را از دست داد ولی هیچ خبری از 39 هندی ربوده شده نیست .
گروه تروریستی داعش در سال 2014 میلادی ، 39 کارگر هندی را در شهر موصل به گروگان گرفت .
روزنامه سهارای ملی نیز نوشت: باز پس گیری شهر مهم موصل پیروزی بزرگی برای دولت ، ارتش و مردم عراق در مبارزه با تروریست ها است .
تلویزیون دولتی ‘دورداشان’ نیز با انتشار فیلمی از بازپس گیری موصل و خوشحالی مردم عراق اعلام کرد مردم و ارتش عراق با تکیه بر نیروهای مردمی و ارتش به پیروزی بزرگی دست یافتند.
روزنامه اردو زبان انقلاب هند نیز با عنوان’ پایان داعش در موصل ‘ نوشت گروه تروریستی داعش به رغم حمایت همه جانبه برخی از کشورها به پایان عمر خود در کشورهای منطقه نزدیک می شود.
عملیات آزادی موصل هشت ماه قبل در 17 اکتبر سال 2016 آغاز شده بود.
‘حیدرالعبادی ‘ نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق بعد ازظهر یکشنبه به شهر موصل در 450 کیلومتری شمال بعذاد رفت واز این شهر پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش را بعد از 37 ماه به نیروهای مسلح عراق تبریک گفت .
گروه تکفیری تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 شهرموصل مرکز استان نینوا را به اشغال خود در آورد و متعاقب آن بخش های وسیعی از 5 استان عراق را نیز در کنترل خود گرفت.
نیروهای عراقی در37 ماه گذشته گروه تروریستی داعش را که تا دروازه های بغداد نیز رسیده بود، درهمه استان ها و از جمله نینوا شکست داده اند و تنها سه شهر تلعفر در غرب موصل، الحویجه در جنوب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار هنوز در اختیار داعش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا