نقشه راه سازمان ملل برای بهبود وضعیت کودکان آواره در اروپا

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

نقشه راه سازمان ملل برای بهبود وضعیت کودکان آواره در اروپا

 نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد روز دوشنبه توصیه هایی را در قالب یک نقشه راه برای بهبود وضعیت کودکان مهاجر و آواره که بدون والدین یا سرپرست وارد اروپا می شوند، ارایه کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، این نقشه راه که به همت دفتر کمیسر عالی پناهندگان این سازمان، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و کمیته بین المللی نجات تهیه شده است، بر لزوم تعیین و ثبت هویت این کودکان تاکید دارد.
‘دیوید مک لوگلین’ معاون اروپا و آسیای مرکزی یونیسف در کنفرانس مطبوعاتی گفت: کودکان مهاجر و آواره ای که به تنهایی به اروپا سفر می کنند، حتی در مقصدشان نیز پای در مسیرهای پرخطر و غیرمطمئنی می گذارند.
وی افزود: این نقشه راه، مسیری را باز می کند تا این کودکان از همان میزان مراقبت، اعتماد و محافظت کودکان اروپایی برخوردار شوند.
نتایج بررسی ها نشان می دهد به رغم وجود چارچوبی قانونی برای محافظت از کودکان، در اغلب موارد منافع کودکان تنها و جدا افتاده از والدین به دلیل رویه های پیچیده و هزینه بر، مورد توجه قرار نمی گیرد که در نتیجه آن، سلامت و آینده این کودکان به خطر می افتد.
از جمله تمهیداتی که از این کودکان در برابر قاچاقچیان انسان یا فشار خانواده ها محافظت می کند، به کار گماردن نگهبانان آموزش دیده برای برعهده گرفتن مسئولیت محافظت از این کودکان و به کارگیری کارشناسان فرهنگی است.
روش های کارآمد و منسجم به کودکان کمک می کند از مسائل اطراف و راه های محافظت از خود مطلع شوند و راهکارهای منطبق با منافع خود را بیاموزند.
وضعیت کودکان آواره تنها و جدا افتاده از خانواده از زمان افزایش روند ورود آنان به اروپا در سال 2015 وخیم تر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا