رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: از تخصیص بودجه برای تبریز 2018حمایت می کنیم

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: از تخصیص بودجه برای تبریز 2018حمایت می کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در 2018 است، گفت: از تخصیص بودجه برای این امر در مجلس پشتیبانی می کنیم.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، جمشید جعفرپور روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای فرهنگی استان آذربایجان شرقی در تبریز از مدیریت ارشد استان درخواست کرد تلاش کند تا یک ردیف مستقل برای پایتختی تبریز در بودجه سال 1397 به مجلس آید.
وی تاکید کرد: برای این منظور از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزرای مربوط رایزنی می کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای هر شهری که به عنوان پایتخت انتخاب می شود، باید بودجه مستقل اختصاص یابد تا به طور ویژه برای آن برنامه صرف شود.
وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک از سرمایه های بزرگ فرهنگی کشور است، ادامه داد: همان نقشی که شورای عالی فرهنگی در سراسر کشور دارد، شورای فرهنگ عمومی استان در استان ها دارد و در واقع بازوهای استانی شورای عالی فرهنگی می باشند.
جعفرپور اظهار کرد: نیازمند این هستیم که از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و هماهنگی های مهم در حوزه فرهنگ از این شورا شکل گیرد که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی با اشاره به اتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در 2018 گفت: آماده همه گونه همکاری و حمایت در مجلس از این اتفاق و رویداد بزرگ فرهگی هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از بین 57 کشور اسلامی این فرصت هر 57 سال به یک کشور داده می شود و این فرصت مغتنمی است که در اختیار تبریز و آذربایجان قرار گرفته و باید با آمادگی کامل به استقبال آن برویم.
وی ادامه داد: برای توسعه کشور به جز برنامه های کلان و ملی نیازمند توجهات منطقه ای و نقطه ای هستیم و نمی شود نسخه ای واحد به همه مناطق نوشت؛ باید برنامه های کلان را در مناطق بومی سازی کرد.

**نماینده اصفهان در مجلس: فرهنگ مظلوم است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه فرهنگ در شرایط فعلی مظلوم مانده است، گفت: در بودجه ها آن مقدار که به موضوعات غیرفرهنگی اهتمام و توجه می شود، توجه به موضوع فرهنگی کم است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد سالک افزود: متاسفانه به آسیب های اجتماعی و فرهنگی کمتر رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام شده که نشان از عمق تفکر مدیریت ارشد استان نسبت به این مسائل است.
حجت الاسلام سالک با تاکید بر اینکه تمام وزارت خانه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: مدیران ملی ما نسبت به مسائل دینی و فرهنگی توجه کمتری دارند و این کم توجهی اثر خود را در مدیران استانی نیز گذاشته است.
وی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به انسجام در خصوص مساجد کشور تلاش می کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه که نباید نسبت به ماهواره ها و فضای مجازی غافل شد، اظهار کرد: دشمنان نظام از این طریق جوانان ما را هدف قرار داده اند.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای یک سفر کاری در تبریز به سر می برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا