آغاز برداشت میگو از سایت پرورش میگو «گواتر» شهرستان چابهار

پایگاه خبری ارک خبر- سیستان وبلوچستان:

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز برداشت میگو از سایت پرورش میگو «گواتر» شهرستان چابهار

  مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت میگو در سایت پرورش میگو «گواتر» شهرستان چابهار خبر داد.

ارک خبربه به تقل ازمهر:دکتر مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برداشت میگو از فاز سوم سایت پرورش میگو گواتر و در مزارع  ۹، ۱۰ و ۱۱ با میانگین وزنی ۱۷ گرم آغاز شده و جهت فرآوری و بسته­ بندی به شرکت های بسته­ بندی حمل می شود.

وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۸۲ میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه لارو در ۲۶ مزرعه، ۳۷۲ استخر و ۴۰۶ هکتار از این محدوده ذخیره­ سازی شده است و در طی این دوره پرورشی تاکنون ۲۵ بار مزارع سایت پرورش «گواتر» مورد بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی چابهار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۴۰ نمونه از این مزارع اخذ شده ادامه داد: از این تعداد ۵۶۴ مورد آزمایش ویروسی و باکتریایی جهت پایش بیماری های ویروسی لکه سفید میگو «WSSV» و «TSV» و باکتریایی «»EMS و سایر بیماری های باکتریایی انجام شده است.

 مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه­ ای سازمان دامپزشکی کشور مهمترین عامل موفقیت پرورش در سایت «گواتر» بوده است که این امر در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی، گام بزرگی برای گسترش تولید و اشتغال پایدار در این منطقه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استعداد و توانایی مزارع پرورشی و کارگاه های فرآوری موجود در این منطقه، میگوی استحصال شده به کشورهای اتحادیه اروپا، روسیه، آسیای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می­ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا