همکاری ایران و آفریقای جنوبی در بخش کشاورزی و شیلات

پایگاه خبری ارک خبر-بندرعباس:

همکاری ایران و آفریقای جنوبی در بخش کشاورزی و شیلات

 مدیرکل شیلات هرمزگان و نماینده وزارت جهاد کشاورزی گفت: زمینه همکاری فنی و علمی بیشتر ایران و آفریقای جنوبی در زمینه های کشاورزی و شیلات فراهم شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا ، سید پرویز محبی در نشست بین المللی آفریقای جنوبی افزود: ایران و آفریقای جنوبی می توانند به منظور حمایت از توسعه کشاورزی، شیلات و جنگلداری همکاری های فنی و علمی خوبی در زمینه های خدمات نظارتی، زیست، کشاورزی و توسعه تجارت و سرمایه گذاری در کشاورزی، شیلات و جنگلداری داشته باشند.
وی توسعه بخش های کشاورزی، پرورش ماهی قزل آلا، پرورش میگو، شناورسازی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی به ویژه آبزیان را از مهم ترین عنوان های مطرح شده در این نشست خواند و گفت: با توجه به علاقه مندی کشور آفریقای جنوبی به پرورش ماهی قزل آلا مقرر شد شرکت های صاحب تجربه ایرانی مشاوره های لازم در خصوص ظرفیت سنجی آبهای با قابلیت پرورش ماهی قزل آلا و توسعه این صنعت در آفریقا ارائه دهند.
مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت های خوب در بخش هایی همچون صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، صنایع آبزی پروری و کشاوری، صنایع سنگین ماشین آلات کشاورزی و شناور سازی می تواند شریک مناسبی برای کشاورزان و تاجران آفریقای جنوبی باشد.
محبی گفت: قابلیت های شیلات ایران در زمینه صید و صیادی، آبزی پروری و حضور شیلات ایران در آفریقا با توجه به حضور شناورهای صیادی ایران در سواحل کشورهای کشورهای آفریقایی یکی از نقاط قوت روابط ایران و آفریقا است.
نماینده وزارت جهاد کشاورزی ایران گفت: آمادگی برای صیادی مشترک و آموزش صیادان آفریقای جنوبی، آمادگی برای تبادل تجربه و دانش فنی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان و صید و صیادی در دریا، حمایت از حضور شرکت های خصوصی ایرانی در کشور آفریقای جنوبی به ویژه در زمینه آبزی پروری، عمل آوری آبزیان، ساخت سردخانه و تجارت آبزیان، آمادگی شیلات ایران برای تجارت و صادرات نهاده های صیادی بویژه ساخت قایق های صیادی و آمادگی سازمان شیلات ایران برای همکاری با طرف آفریقای جنوبی برای توسعه پرورش آبزیان و ارائه خدمات فنی و مهندسی در این خصوص مهم ترین هدف و محورهای پیگیری شده در نشست بین المللی آفریقای جنوبی بود.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی با یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان هم پیشرو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا