بندرعباس بعنوان پایلوت احیاء بافت های فرسوده کشور انتخاب شد

پایگاه خبری ارک خبر-بندرعباس:

بندرعباس بعنوان پایلوت احیاء بافت های فرسوده کشور انتخاب شد

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: دراجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محلات، بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی ، بندرعباس بعنوان پایلوت این طرح انتخاب شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:هوشنگ عشایری عصرچهارشنبه در نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس ازاعضای این ستاد خواست با هم افزایی و تلاش بیشتر کمک کنند تا بندرعباس بعنوان الگوی خوبی در زمینه بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد در سطح کشوربه دیگر استانها معرفی شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: براساس آمارهای موجود 46درصد جمعیت شهر بندرعباس در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی (به وسعت سه هزارو 72هکتار) اسکان دارند.
این مقام مسئول از محله چاه هستانی بندرعباس بعنوان پایلوت اجرای طرح حذف بافت های فرسوده نام برد که کار بازسازی آن آغاز شده طوریکه تاکنون برای یکهزاردستگاه از واحدهای مسکونی آن نیز سند مالکیت صادر شده است.
در اطلاعات منتشره اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در زمینه اطلاعات بافت های ناکارآمد شهری این استان آمده است: هم اکنون نزدیک به 366هزارنفر ازجمعیت 6 شهر این استان در بافت های فرسوده ، سکونت گاه های غیر رسمی و محدوده های تاریخی ساکن هستند.
دراین اطلاعات (اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان) از بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرکنگ، بندرخمیر و قشم به ترتیب بعنوان شهرستانهایی نام برده که دارای بیشترین سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده هستند.
‘وسعت بافت های فرسوده شهری کشورحدود140هزار هکتار اعلام شده که قرار است در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی محله ها 100هزارواحد مسکونی در سطح 66هزار هکتار از آنها در برنامه ششم توسعه بازسازی شود که تحقق آن 123هزارمیلیارد تومان یعنی سالانه پنج هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
به گفته وی طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است 2هزار و 500 میلیارد تومان آن از طریق دولت و 2هزار و 500 میلیارد تومان دیگر نیزازمحل سپرده‌گذاری بانک‌ها تامین شود.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان ساخت: سود تسهیلات بخش دولت صفر و سود تسهیلات حاصل از سپرده‌گذاری بانک‌ها 18 درصد است که این رقم برای توسعه‌گران به 9 درصد می‌رسد.
نشست ستاد ویژه ساماندهی حریم شهر بندرعباس عصر امروز با حضور سه معاون وزیرراه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان محلی این استان برگزارشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا