تفکیک جوانان از ورزش بااحیای سازمان ملی جوانان ،بهانه ای برای سیاسی کاری یا کارآمدی؟؟!!!

پایگاه خبری ارک خبر-لنجان:

عضوشورای اول هماهنگی جوانان استان اصفهان:

تفکیک جوانان از ورزش بااحیای سازمان ملی  جوانان ،بهانه ای برای سیاسی کاری یا کارآمدی؟؟!!!

عضوشورای اول هماهنگی جوانان استان اصفهان گفت: سیاست زدگی آفت حوزه جوانان است و باید احیای سازمان ملی جوانان دچار شعار زدگی و سیاست زدگی نگردد چراکه احیای سازمان برای رفع مشکلات جوانان و برنامه ریزی برای آینده نسل جوان است.

به گزارش ارک خبراز شهرستان لنجان، امیرحسین صمدانی در جمع جوانان شهرستان لنجان گفت:سیاست زدگی آفت حوزه جوانان است و باید احیای سازمان ملی جوانان دچار شعار زدگی و سیاست زدگی نگردد  چراکه احیای سازمان برای رفع مشکلات جوانان و برنامه ریزی برای آینده نسل جوان است.

وی افزود: طی سال‌هایی که با نبود سازمان ملی جوانان سپری شد چالش‌های بسیاری در عرصه مدیریتی جوانان ایجاد شده که ضرورت احیای این سازمان را بر همگان از مدیران و کارشناسان داخلی تا مخاطبان و صاحبنظران بیرونی این سازمان بیش از پیش عیان کرده است، سازمان ملی جوانان در گذشته دارای اهدافی بود که به دلیل نگاه سهل‌انگارانه و غیرکارشناسی این وظایف نادیده انگاشته شد و باوظایفی که به تصور نادرست موافقین آن زمان در بخش‌های دیگر، قابل برطرف شدن بود که شاهد شکست این دیدگاه هستیم.

عضوشورای اول هماهنگی جوانان استان اصفهان تصریح کرد: از اهداف سازمان ملی جوانان، شناسایی مسائل اصلی جوانان و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای حل آنها و رشد نسل جوان کشور بوده است. درست است که این سازمان خود بازوی اجرایی قدرتمندی ندارد اما یک دیده‌بان تمام عیار برای حوزه جوانان است تا اجازه ندهد در دستگاه‌های اجرایی و مقننه کشور، جوانان فراموش شوند.

وی اضافه کرد:در تمامی کشورهای دنیا سازمانی خاص و ویژه را برای رصد و پایش تحولات، نگرش، توانمندسازی، سبک زندگی و هویت نسل جوان ایجاد می‌کنند تا بتوانند بزرگترین موتور محرکه توسعه کشور خود را همواره به‌روز و کارآمد نگاه دارند. در کشور ما نیز این سازمان با اهداف و وظایفی چون، مطالعه و پژوهش در حوزه‌های راهبردی امور جوانان، تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور، دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور جوانان و بررسی فعالیت‌های این دستگاه‌ها، مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان، تهیه گزارش وضعیت جوانان کشور در سطح ملی، ارائه شیوه‌های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های جوانان و… شکل گرفت که بعد از ادغام نه تنها در قالب معاونت جوانان تا سال‌ها دنبال نشد بلکه جایگاه موضوع جوانان محدود شد به معاونت در یک وزارتخانه؛ یعنی تقلیل اهمیت مسأله.

صمدانی عنوان کرد: شاید بخش عمده تفکری که سازمان ملی را کنار زد حاصل این برداشت بود که موضوعات و مأموریت آن در مجموعه‌های دیگر دنبال و بر طرف خواهد شد، در حالی که در تجربه این چند ساله مشاهده کردیم نه تنها این امر عملی نشد بلکه در برخی حوزه‌ها عقبگرد را شاهد بودیم. بلکه تصمیمات سلیقه ای بخصوص در سطح استان ها، فعالیت را دچار عقب ماندگی و حاشیه کرد.

این فعال حوزه جوانان بیان کرد:ضرورت دیگر احیای سازمان ملی جوانان را باید جمعیت مخاطبین این حوزه و نیازهای فرابخشی آنها جست‌وجوکرد، بازه‌ای که تنها بیش از دوازده میلیون نفر از آنها در مرز عبور از سن مطلوب اشتغال هستند. این مخاطره تأثیر زیادی بر شاخص‌های بهره‌وری داشته و تداوم آن موجب فرسودگی سرمایه انسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فرصت نیروی انسانی جوان در ابتدای دهه هشتاد با تعلل و بی‌تدبیری و خطای نظام تصمیم‌گیری منجر به ایجاد چالشی جدی شده است و این مسئله، تأثیرات نامیمونی در افزایش آسیب‌های فردی و اجتماعی از طلاق گرفته تا اعتیاد و افسردگی داشته است.

صمدانی اذعان کرد: آسیب‌های اجتماعی که توجه عالی‌ترین مقامات کشور را به خود جلب کرده و همه دستگاه‌ها موظفند اقداماتی جدی را برای رفع آن ساماندهی و اجرا کنند. براساس مطالعات صورت گرفته از میان آسیب‌هایی که در شورای اجتماعی مطرح شده، اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلات جامعه ما هستند.

وی متذکر شد: بحران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی سبب کاهش مشارکت اجتماعی شده و کاهش مشارکت، جامعه را از پویایی و نشاط و سلامت و امید و حل مسئله به سوی اضمحلال سوق می‌­دهد، جامعه جوان ما به خاطر مواجهه با بحران سرمایه اجتماعی و سرخوردگی می‌تواند دچار تجربه نوعی خودتخریبگری شود و همزمان با افزایش شکاف‌های نسلی امکان بروز و ظهور حرکت‌هایی که موجودیت پاک جوان ایرانی را به‌خطر افکند، دور از ذهن نیست لذا یکی از راهکارهای پیشگیری از این شرایط، ارتقای بنیادین سطح و عمق مشارکت جوانان است

دکمه بازگشت به بالا