مسافران مترو مردادماه به آزادی می رسند

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

 
مشاور عالی شهردار اصفهان:
مسافران مترو مردادماه به آزادی می رسند
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به آمادگی استقرار تیم‌های بهره‌برداری در ایستگاه‌های تکمیل شده قطار شهری اصفهان گفت: در مردادماه خبرهای خوشی از مترو به گوش مردم اصفهان می رسد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه، جواد شعرباف اظهارکرد: عملیات اجرایی سه ایستگاه سی و سه پل، شریعتی و آزادی اصفهان در مراحل پایانی قرار دارد تا در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: قرار است در آینده نزدیک و در مردادماه، قطارشهری به صورت آزمایشی در فاز سوم خط یک حد فاصل ایستگاه تختی تا میدان آزادی حرکت کند.
مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر جزئیات باقیمانده از کار ساخت ایستگاه‌ها با جدیت و سرعت قابل توجهی پیگیری می‌شود، ادامه داد: پله‌ها، برق‌کشی ایستگاه‌ها، سقف کاذب و آخرین مراحل نازک‌کاری ایستگاه‌ها در شرایط خوبی هستند و تلاش می‌کنیم که قبل از زمان مقرر، پروژه را تکمیل کرده و در اختیار بهره‌بردار قرار دهیم.
وی تاکید کرد: شرکت بهره‌بردار نیز باید در مدت باقیمانده، برنامه‌های خود را اجرایی کرده و زمینه استقرار نیروهای خود را در محل پروژه به منظور آشنایی با فضای کار و استفاده از ایستگاه فراهم کند.
شعرباف با اشاره به برنامه‌های مد نظر برای تست فاز سوم خط یک بیان کرد: قرار است در آینده نزدیک با عبور قطار از ادامه خط یک و فاز سوم آن، زمینه بهره‌برداری هرچه سریع‌تر خط حد فاصل ایستگاه تختی تا میدان آزادی فراهم شود.
وی درباره کاهش سرفاصله‌های زمانی حرکت قطارها در بخش بهره‌برداری شده از خط یک که تا ایستگاه تختی اصفهان ادامه دارد، افزود: با توجه به اضافه شدن رام های جدید، در حال حاضر مشکلی درباره کاهش سرفاصله‌های زمانی به منظور کاهش مدت توقف مردم در ایستگاه‌ها وجود ندارد و این مسأله به زودی انجام می‌شود.
مشاور عالی شهردار اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم باید از مترو به منظور حمل و نقل خود به خوبی استفاده کنند، این موضوع مسأله مهمی به شمار می‌رود که باید به سرعت عملیاتی شده و با کاهش سرفاصله‌های زمانی، مدت زمان توقف مردم در ایستگاه‌ها کاهش پیدا کند.
هم‌اکنون ۱۱ کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ هر روز در حال استفاده شهروندان است.
فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان، از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا، به ایستگاه تختی می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا