آغاز فصل تخمگذاری لاک پشت های سبز دریایی در سواحل چابهار

پایگاه خبری ارک خبر-سیستان وبلوچستان:

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز فصل تخمگذاری لاک پشت های سبز دریایی در سواحل چابهار

 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر از شروع فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در سواحل جنوبی استان داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:نیره پورملائی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: لاک پشت های سبز دریایی در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان اقدام به تخم گذاری کردند.

وی افزود: لاک پشت های سبز دریایی معمولا از اواسط تابستان تا اواخر پائیز جهت تغذیه و تخم گذاری به آب های ساحلی استان مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل کچو، لیپار، تنگ و پزم لانه گزینی می نمایند.

وی ادامه داد: آنچه سواحل استان سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سایر استان ها متمایز می کند عدم وجود جزایز در آب های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم گذاری لاک پشت های دریایی می طلبد زیرا به دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در اینگونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: البته علی رغم محدودیت های اعتباری و نیروی انسانی، این اداره کل ناگزیر به جلب مشارکت های مردمی و دوستداران محیط زیست جهت حفظ و بقای نسل این گونه های با ارزش دریایی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شروع برنامه های توسعه ای در سواحل مکران، اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان حداکثر توان خود را جهت حفظ سواحل محل تخم گذاری لاک پشت های دریایی به عنوان یکی از زیستگاه های حساس ساحلی بکار می برد تا ضمن حفظ نسل این گونه ی با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا