نجات 7 صیاد چابهاری در دریای عمان

پایگاه خبری ارک خبر-زاهدان:

نجات 7 صیاد چابهاری در دریای عمان

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: هفت صیاد چابهاری که موتور لنج صیادی آنان به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد دریای عمان در حال غرق شدن بود، نجات یافتند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:، سید حسن ابراهیمی دراین باره اظهار کرد: مرکز جست وجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، یکم بهمن به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای توفانی در فاصله 70 مایلی و با هفت خدمه درحال غرق شدن بود نسبت به فعال کردن طرح جست وجو و نجات اقدام و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات 24 ساعته، همه سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.
وی بیان کرد: بر اساس این گزارش همه سرنشینان و خدمه در ساعت 16 روز گذشته /دوم بهمن/ در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
وی افزود: مرکز جست وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان توصیه می کند قبل از عزیمت به دریا، برای دریافت اطلاعات هواشناسی و وضعیت دریا، با شماره تلفن 05435321415 تماس گیرند.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: صیادان همچنین تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل جی پی اس، لایف رفت، حلقه نجات و جلیقه نجات به تعداد خدمه در هنگام رفتن به دریا به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی درقالب 34 تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا