توقف فعالیت روغن نباتی جهان بدلیل صدور حکم توقیف اموال کارخانه

پایگاه خبری ار ک خبر-زنجان:

توقف فعالیت روغن نباتی جهان بدلیل صدور حکم توقیف اموال کارخانه

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: توقف فعالیت روغن نباتی جهان که از سوی مدیریت این واحد انجام شده است به خاطر صدور حکم توقیف برخی اموال این کارخانه بابت معوقات کارگری است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:علی کلانتری روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بدلیل بدهی های این واحد تولیدی به تامین اجتماعی، مقرری بیمه بیکاری کارگران تعدیل شده برقرار نشده و صدور حکم توقیف اموال کارخانه نیز در نتیجه پیگیری و شکایت کارگران تعدیل شده بوده است.

این مسئول تاکید کرد: مشکل پیش آمده در کارخانه روغن نباتی جهان به سوء مدیریت و تدبیر این واحد صنعتی در تامین حقوق کارگران تعدیل شده بر می گردد.
وی اضافه کرد: البته مشکل اساسی کارخانه نباتی جهان، تعامل نداشتن مدیریت این واحد با دستگاههای دولتی بویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است چرا که باید امور به نحوی تدبیر شود که حقی از کارگر ضایع نشود.
وی ادامه داد: طی جلسه ای برای رسیدگی به مسائل کارخانه روغن نباتی جهان مقرر شد تا به منظور برقرار شدن مقرری کارگران، بدهی این واحد صنعتی به تامین اجتماعی تقسیط شود.
کلانتری اظهار امیدواری کرد بنابر توافق انجام شده ، با پرداخت نخستین قسط از اقساط بدهی کارخانه روغن نباتی جهان به تامین اجتماعی ، مشکل مقرری بیمه بیکاری کارگران تعدیل شده تا هفته آینده حل و فصل شود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با حمایت دستگاههای دولتی، کارخانه روغن نباتی جهان مشکلی در تامین مواد اولیه برای تولید ندارد، گفت: تصمیم به توقف فعالیت در این واحد تولیدی از سوی مدیریت آن و در برابر صدور حکم توقیف برخی اموال این کارخانه انجام گرفته است.
کارخانه روغن نباتی جهان یکی از برندهای شناخته شده کشور در حوزه تولید انواع روغن نباتی است که سال 92 توسط هلدینگ ‘کف و داروگر’ خریداری شد.
به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در زمان واگذاری این واحد، شمار شاغلان در این کارخانه نزدیک400 نفر بود که این میزان تا دی ماه سال 92 به حدود 220 نفر رسید.
کلانتری افزود: از تعداد افراد شاغل باقیمانده، 80 نفر دیگر نیز تعدیل شدند که با پی گیری های انجام شده از سوی استانداری زنجان،حقوق و مزایای آنان تا پایان اسفند سال گذشته پرداخت شد.
وی اضافه کرد: در مدت یکی دو هفته گذشته در خلال پیگیری تامین حقوق کارگران تعدیل شده، حکم تعدادی از کارگران صادر شده که به توقیف اموال در کارخانه منجر شده است.
روغن نباتی جهان در روزهای پایانی سال گذشته بر اساس ادعای مالک کارخانه در اثر بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه تعطیل شد و در پی این تعطیلی، کارگران این واحد صنعتی به خاطر از دست دادن شغل خود چند مرتبه مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.
فروردین امسال با بر طرف شدن مشکل تامین مواد اولیه، کارخانه روغن نباتی جهان فعالیت خود را با تعدیل حدود 80 نفر از نیروی کار خود از سرگرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا