جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه آغاز بکار کرد

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه آغاز بکار کرد

 جشنواره بین المللی شعر رضوی به زیان ترکی با حضور شاعران بین المللی و داخلی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  صبح سه شنبه در آیین آغاز بکار این جشنواره عنوان کرد: امسال برای دوازدهمین بار ارومیه میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی است.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی ادامه داد: ۳۷۱ اثر داخلی و۴۴ اثر خارجی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که امسال شرکت کنندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، عراق و آذربایجان در این جشنواره حضور دارند.

وی اظهارداشت:همزمان با برپایی این جشنواره نمایشگاه عکس رضوی در شهرهای خوی و ارومیه دایر و از دانشنامه خادمان امام رضا (ع) در سه جلد هم رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:همچنین در این جشنواره شاعران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، قم، مشهد و شیراز از کشورمان در این جشنواره شرکت کرده اند.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: در بخش داخلی به نفرات اول تا پنجم به ترتیب ۳۰، ۲۰، ۱۰، پنج و چهار میلیون ریال و در بخش بین الملل نیز به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت می شود.

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این جشنواره دهم مرداد ماه برگزار می شود، گفت: به ۲ نفر از کسانی که سعی در گسترش فرهنگ رضوی داشته اند، از طرف دبیرخانه فرهنگ رضوی، جوایز نقدی و غیر نقدی نفیس اهدا می شود.

حجت الاسلام کریمی افزود: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری تنها جشنواره شعری کشور است که در سطح بین الملل برگزار می شود، این برای دوازدهمین بار است که ارومیه میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا