خبرنگاران در سالم سازی جامعه نقش بسزایی دارند/272رشته مهارت محور در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ارائه می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

جانشین رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

خبرنگاران در سالم سازی جامعه نقش بسزایی دارند/

272رشته مهارت محور در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان ارائه می شود

انشین رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: خبرنگاران نقش ممتاز و سازنده در سالم سازی جامعه دارند و چشم و گوش جامعه هستند.

به گزارش ارک خبر، احمد رضا قاسمی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران دارای صفات و ویژگی های خاصی هستند به طوری که اولین ویژگی یک خبرنگار داشتن ذوق و استعداد و شجاعت است.

وی بیان داشت: کار خبر سرشار از خطرات احتمالی است و باید خبرنگار ریسک پذیر و حق طلب باشد.

 

راه اندازی رشته خبرنگاری در دانشگاه علمی کاربردی ضرورت است

حاج کاظمیان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی انتخاب نیز در این نشست خواستار راه اندازی رشته خبرنگاری در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان شد و افزود: در حال حاضر در این دانشگاه علمی کاربردی، ۲۰ رشته و یک هزار و ۲۰۰ دانشجو داریم.

وی بیان داشت: برگزاری ایده تاپ ها و راه اندازی مرکز رشد و مرکز کار آفرینی از دیگر اقداماتی است که در طول فعالیت این دانشگاه شاهد آن بودیم.

حاج کاظمیان بیان داشت: یک هزار دانشجو تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند

 معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: ۷۱۷ رشته تحصیلی در دانشگاه های علمی کاربردی کشور، بر پایه شغل های مختلف فنی، خدماتی، فرهنگی و هنر، تعریف و ایجاد شده است.

مجید وفادار با اشاره به اینکه بیشتر این رشته ها در مقطع کاردانی و با هدف تامین نیروی فنی متخصص و کاردان حرفه ای در زمینه های مختلف راه اندازی شده است، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان دارای ۴۳ مرکز آموزشی دولتی، مردم نهاد(عمومی) و خصوصی، حدود ۲۷ هزار دانشجو و حدود سه هزار مدرس است و بیشتر ماموریت گرا و شغل محور می باشد.

وی ادامه داد: از میان رشته های تحصیلی شغل محور این دانشگاه، ۲۷۲ کد رشته محل مهارت محور در مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ارائه می شود که ۱۳ کد رشته از میان آنها جدید است و به عنوان مثال رشته تاکسیرانی نخستین بار در سال تحصیلی آینده، پذیرش دانشجو خواهد داشت.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه به ۲ دسته شاغل و آزاد (دانشجویانی که پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه می شوند) تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: از سال ۷۵ که این دانشگاه در استان اصفهان آغاز به کار کرد تا کنون حدود ۷۵ هزار دانش آموخته داشته است.
وی درباره راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه نیز توضیح داد: در سال های ۹۱ تا ۹۳ مقطع کارشناسی ارشد چند رشته تحصیلی در اصفهان راه اندازی شد؛ اما پس از آن پذیرشی در این مقطع تحصیلی صورت نگرفت.
وفادار اضافه کرد: در حال حاضر در حال ارزیابی کیفیت دوره های کارشناسی ارشدی برگزار شده هستیم تا در آینده به طور مجدد این دوره تحصیلات تکمیلی راه اندازی و بدون شک پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد با رعایت مواردی مانند داشتن سابقه شغلی در رشته تحصیلی مورد نظر و انجام مصاحبه ورودی صورت می گیرد.
وی همچنین از مذاکره دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با برخی مراکز آموزشی مهارتی اروپایی برای راه اندازی دوره های آموزشی مشترک خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای عقد تفاهم نامه همکاری در این زمینه هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا