خروش مردم برای سرافرازی يک «سر»/ طنین نوای «منم باید برم» مردم برای شهید عزت/ بوی محسن در ایران پیچید

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

خروش مردم برای سرافرازی يک «سر»/ طنین نوای «منم باید برم» مردم برای شهید عزت/ بوی محسن در ایران پیچید

کسی باور نمی‌کند همه این جمعیت برای یک جوان 25 ساله در زمانه‌ای که طعنه‌ها و تهمت‌ها به خانواده شهدای مدافع حرم فراوان شده آمده باشد؛ حالا امتی یک صدا فریاد می‌زند «منم باید برم…» این شاید پرصلابت‌ترین هم‌خوانی این نوا با اشک‌هایی به پهنای صورت باشد.

به گزارش ارک خبربه نقل از فارس ، مراسم گرامیداشت شهید بی سر، شهید محسن حججی صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در مسجد جامع نجف‌آباد آغاز شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلااب اسلامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار غلامرضت سلیمانی فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان و دیگر مسؤولان از جمله حاضران در این مراسم هستند.

جمعیت موج می‌زند، کسی باور نمی‌کند همه این جمعیت برای یک جوان 25 ساله در زمانه‌ای که طعنه‌ها و تهمت‌ها به خانواده شهدای مدافع حرم فراوان شده آمده باشد؛ حالا امتی یک صدا فریاد می‌زند «منم باید برم…» این شاید پرصلابت‌ترین هم‌خوانی این نوا با اشک‌هایی به پهنای صورت باشد.

 

ائمه جمعه و جماعات، سرداران سپاه، ارتش و ناجا، اعضای مجلس خبرگان، پدر شهید احمدی روشن، مسؤولان شهری اصفهان و نجف آباد از دیگر حاضرین در این مراسم هستند.

بعض گلوها را فراگرفته و تنها نگاه به چشمان پرصلابت شهید در جای‌جای مسجد است که اشک‌ها را روان می‌کند… امروز همه آمده‌اند برای تسلای دل استوار مادری که هنوز گرمی بوسه شهید را موقع خداحافظی روی پاهایش احساس می‌کند.

برای تسکین قلب پر ز مهر همسری که تازه چرایی انتخاب انگشتر منقش به نام حضرت زهرا(س) را از جامه شهید دریافته است، همه آمده‌اند برای نوازش بر سر پسری که با قول پدر قرار نیست طعم بی پدری بچشد٬ آخر پدر در وصیت آخرش به او گفته بود بعد از شهادتم تا همیشه پا به پای تو خواهم آمد.

زنان شهید پرور این سرزمین در تکاپوی عرض تسلیت به خانواده شهید حججی هستند٬ از راه دور و نزدیک به عشق شهیدی آمده اند که نذر شهادتش بوسه بر پای پدر و مادر بود٬ شهیدی که زیرکی را در شهادت طلبی تمام کرد تا دو بار در خون سرخش غلت زند٬ یک بار زیر پرچم جمهوری اسلامی و در دفاع از حریم ولایت و بار دیگر در عصر ظهور و در معیت منجی عالم امکان.

شاید تاکنون با چنین وضوحی خاطرات عاشورا در شهادت یک شهید مرور نشده بود٬ لب هایی خشک اما چشمانی پر عزت و نترس با آرامشی که گویی ارباب را در مقابل به نظاره نشسته است، حالا جمعیت که حضور شهدا را در مراسم حس کرده است٬ یک صدا می خواهد که سلام این جمع به ارباب برسد.

حضور پرشور مردم غیور و شهیدپرور استان اصفهان منجر به ازدحام شده و جمعیت تا بیرون از درهای مسجد جامع نجف‌آباد ادامه دارد، خیابان‌های منتهی به مسجد نیز شاهد ترافیک و ازدحام جمعیت است.

سردار سلیمانی و سردار جعفری در این مراسم سخنرانی می‌کنند و مراسم به صورت زنده از شبکه خبر و شبکه استانی اصفهان در حال پخش است.

در این جمع کم نیستند خانواده‌هایی که یک یا چند شهید تقدیم کرده باشند٬ بهانه دلگرمی و همدردی با خانواده شهید٬ همسر شهید خیزاب و محمد مهدی پسر 7 ساله شهید مسلم خیزاب را هم به این جمع کشانده است٬ لباس رزم به تن «محمدمهدی» تداعی‌گر آرمان این ملت در دفاع از اسلام و ایران است.

پدر، کودک 2 ساله و اعضای خانواده شهید محسن حججی در این مراسم حاضر شدند.

 فضل الله کفیل فرماندار سابق اصفهان در گرامیداشت شهید حججی حاضر شد، مجری مراسم یادبود شهید حججی شعری از حمید برقعی با مطلع «به نام نامی سر، بسمه‌ تعالی سر/ بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر» را می‌سراید.

سید رضا نریمانی به نام شهید حججی و با یاد شهدای کربلا مداحی می‌کند، پرچم بارگاه آستان قدس رضوی توسط خادمان حرم امام هشتم(ع) به مراسم آورده و به نمایش می‌آید.

* امام جمعه نجف‌آباد تقدیر مردم و خانواده شهید از رهبر انقلاب را خطاب به نماینده ایشان اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا