عمده تجهیزات بازرسی فرودگاهی کشور قدیمی است

پایگاه خبری ارک خبر-ساری:

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور:

عمده تجهیزات بازرسی فرودگاهی کشور قدیمی است

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با تأکید بر به‌روزرسانی تجهیزات فرودگاهی گفت: عمده تجهیزات بازرسی پلیسی فرودگاهی کشور قدیمی است و استانداردهای لازم را ندارند.

ارک خبربه نقل ازمهر:سردار حسن مهری در بازدید از فرودگاه ساری در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه بخشی از تجهیزاتی که ما در فرودگاه‌ها برای بازرسی استفاده می‌کنیم، در سال‌های اخیر خریداری‌شده اما عمده تجهیزات قدیمی هستند، خاطرنشان کرد: بنابر استانداردهای تعریف‌شده از سوی ایکائو (ICAO)، تجهیزات ما استاندارهای لازم را ندارند.

سردار مهری بابیان اینکه تجهیزات روزبه پلیس در سرعت انجام کار بسیار کمک می‌کند، گفت: خواسته ما این است که مسئولان برنامه‌ریزی داشته باشند تا ما نیز از تجهیزات روز دنیا که فرودگاه‌های بزرگ دنیا استفاده می‌کنند، برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم برخوردار باشیم.

وی ازجمله دلایل مهم برای عدم برخورداری از تجهیزات به‌روز دنیا را تحریم برشمرد و افزود: پس از برجام اتفاقات خوبی افتاده و انشالله اخبار خوبی درراه است که از سوی مسئولان مربوطه اعلام خواهد شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، با اشاره به اهمیت چگونگی برخورد پلیس با مردم، بر لزوم دقت در انجام کار نیز تأکید کرد و افزود: مردم و زائران از این موضوع رضایت داشته‌اند و پلیس هم با دقت و احترام کار خود را انجام داده است.

وی ابراز خرسندی کرد که مردم نیز به توصیه پلیس در فرودگاه برابر آمار بسیار خوب عمل کرده‌اند و جز تعداد کمی که مشکل جزئی داشته‌اند و بعد از بازرسی آن‌ها نیز به حج اعزام شدند، مشکل خاصی نداشته‌ایم.

سردار مهری در رابطه با امکانات فرودگاه ساری گفت: امسال نسبت به سالیان گذشته تغییراتی کرده و بازسازی‌هایی انجام‌شده و همزمان با ما تیمی از شرکت فرودگاه کشور برای ارزیابی خدماتی که در سالن‌ها و ترمینال‌ها به مسافران داده می‌شود، آمده بودند که آن‌ها نیز اظهار رضایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که حجم مسافر در فرودگاه زیاد می‌شود ما باید هم به فکر امنیت، هم بازرسی دقیق و هم پرواز به‌موقع باشیم که همه این اقدامات در کنار هم و با کمک و مساعدتی که فرماندهی انتظامی استان‌ها در فرودگاه‌های مراکز استان داشته‌اند از حیث اعزام نیروی کمکی و راهور برای روان‌سازی ترافیک در فرودگاه، انجام‌شده است.

 وی بابیان اینکه عمده پروازهای اعزام حجاج انجام‌شده است، افزود: تا ۴ شهریور باقیمانده پروازها انجام خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

 

فرمانده پلیس فرودگاه کشور، بابیان اینکه تمام فرودگاه‌هایی که در این ایام مورد بازرسی قرارگرفته‌اند، با دقت کار خود را انجام داده‌اند، گفت: آن‌ها از مشکلاتی که ممکن بود در فرودگاه عربستان برای هم‌میهنان ما پیش آید، پیشگیری کرده‌اند و منتظریم که پس از پایان حج، اقدامات خود را به استحضار مردم برسانیم.

وی با اشاره به اینکه لیستی از داروهای ممنوعه همچون قرص‌های ترامادول و متادون وجود دارد که زائران نباید همراه خود داشته باشند، افزود: مواد مخدر صنعتی و سنتی در کشور عربستان ممنوعیت دارد و اگر در کشور عربستان، زائران با این مواد دستگیر شوند، زندانی خواهند شد.

سردار مهری با اشاره به وجود مواردی که زائران مواد مخدر همراه داشته و دستگیرشده‌اند و از اعزام آن‌ها جلوگیری شده است، افزود: بنا به توصیه فرماندهی ناجا مبنی بر تسهیل پلیس، موارد ممنوعه از زائران در فرودگاه ضبط اما آن‌ها به حج اعزام می‌شوند؛ درصورتی‌که مشکل جسمی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برخی افراد، پس از دستگیری و ضبط مواد مخدرشان، اظهار می‌کنند که اگر این مواد نباشد نمی‌توانند به عربستان بروند و اعمال حج را در یک ماه انجام دهند و در این موارد بنا به درخواست خودشان اعزام نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا