474 پروژه توزیع برق در اصفهان به بهره برداری می رسد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

به مناسبت هفته دولت

474 پروژه توزیع برق در اصفهان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: 474 پروژه بزرگ و کوچک این شرکت با اعتبار بالغ بر 538 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ارک خبر، حمیدرضا پیرپیران روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد روشنایی در معابر و بازسازی شبکه های برق شهری و روستایی، ایجاد ظرفیت برای برقراری انشعابات جدید در شهرها و روستاها، تبدیل شبکه های هوایی به زمینی، بهره برداری از 328 دستگاه پست زمینی و هوایی، 62 کیلومتر کابل کشی فشار متوسط و ضعیف و 282 کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط و فشار ضعیف در بافت سنتی اصفهان از جمله این پروژه هاست.
وی گفت: عملیات اجرایی 61 کیلومتر روشنایی با هزینه 49 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایست که در این هفته به بهره برداری می رسد.
پیرپیران گفت: شبکه هوایی فشار ضعیف با هدف کاهش خاموشی و تلفات شبکه در خیابان آتشگاه، روشنایی در میدان 25 آبان، خیابان کاوه، سپاهان شهر، نیرو رسانی به مشترکان جدید خیابان های نظر شرقی، مسجد سید، شهرک صنعتی محمود آباد، جی و سگزی از دیگر پروژه هایی است که در این هفته بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر از مهمترین اهداف این شرکت است که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به انعقاد 190 قرارداد خرید تضمینی با مشترکان با ظرفیت یکهزار و 624 کیلووات و هشت قرارداد تضمینی با ظرفیت 152 کیلو وات و اتصال آنها به شبکه گفت: متقاضیان ایجاد پنل خورشیدی در اصفهان می توانند بصورت غیرحضوری از طریق سامانه 38121 درخواست خود را ثبت کنند و مدارک لازم را ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: با راه اندازی سامانه سپاد و دیگر نرم افزارهای کاربردی، زمان خاموشی ها کاهش پیدا کرده و به ازائ هر مشترک از 850 دقیقه در سال 93 به 450 دقیقه در سال جاری رسیده است.
وی افزود: با توجه به رشد همه شاخص‌های تولید و مصرف برق، میزان خاموشی‌ها تا پنج سال آینده باید به کمتر از 30 دقیقه برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: شاخص خاموشی به ازای هر دقیقه در روز در چهار ماهه سال جاری 46 درصد کاهش پیدا کرده و این امر کاهش 11 درصدی تماس های تلفنی را در واحد بهره برداری در پی داشته است.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف افزود: نزدیک به 20 هزار دانش آموز با عنوان همیار انرژی در سالجاری آموزش های لازم را فرا گرفتند.
پیرپیران با اشاره به اینکه تلاش زیادی برای جلب همکاری مشترکین انجام شده است، گفت: تاکنون با 500 مجتمع مسکونی و تجاری در شهرستان اصفهان ارتباط برقرار شده است و 300 مجتمع در طرح های مدیریت بار و انرژی شرکت کرده اند.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با مشترکین در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی افزود: 600 تفاهمنامه با مجموعه های ساختمانی، 700 تفاهمنامه با مشترکان صنعتی و 400 تفاهمنامه با مشترکان کشاورزی در این پیوند منعقد شده است.
هشتم شهریور 1360 رئیس جمهوری وقت محمدعلی رجایی به همراه نخست وزیرش حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به همین مناسبت از دوم تا هشتم شهریور به نام ‘هفته دولت’ نامگذاری شده است.

 مهرداد جنتیان  پیرامون سامانه سمیع در این شرکت، بیان داشت: در این سیستم درخواست‌های مردمی به صورت غیرحضوری و رایگان رسیدگی و انجام می‌شود.

وی با بیان این اینکه در سال گذشته با اجرای سامانه سمیع ۵۰۰ هزار تردد شهری حذف شد، گفت: در این راستا ۹۰۹ لیتر سوخت با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان ذخیره و صرفه جویی شد از سوی دیگر نیز سالانه ۵۵۰ هزار کاغذ از حذف شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه پس از اجرای موفق سامانه سمیع، سامانه بصیر راه اندازی شد تا از بروز مشکل در سیستم جلوگیری کند، افزود: در این سامانه تمام اطلاعات رصد و به صورت شفاف ذخیره سازی می‌شود و توسط کارشناسان بازدید محل انجام می‌شود.

وی با اشاره به سیستم آنی وصول؛ گفت: سال‌های گذشته ۲۴ ساعت لازم بود تا میزان وصول از بانک به سیستم منتقل شود، اما  مطابق سیستم آنی به محض پرداخت هزینه توسط فرد، شرکت برای ارایه خدمات آماده است.

جنتیان با اشاره به کنتورهای هوشمند، بیان داشت: قرائت از راه دور از طریق کنتورهای هوشمند از سال‌های گذشته در استان شروع شده و سال گذشته نیز ۳ هزار کنتور فهام نصب شد که حتی دستکاری‌ کنتورها از این طریق کنترل و میزان بار و مصرف برای مشترک مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین افزایش بدهی را داریم، اضافه کرد: عوارضی که از مردم گرفته می‌شود بابت بهینه سازی روستاها، انرژی های پاک و نو و … صرف می‌شود و سه درصد مالیات بر ارزش افزوده درج شده در قبض‌ها نیز مربوط به شهرداری ها است.

 سارا صالحی اظهار داشت: از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک، ٨٧ مورد از این نیروگاه ها مربوط به سال ٩٢ بوده که به صورت پایدار در حال بهره برداری است.

وی بیان داشت: تا شش ماه آینده نیز از هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۵ مگاوات در شهر اصفهان در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو در دولت یازدهم پیرامون خرید تضمینی برق نیروگاه های کوچک، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۹ قرارداد خرید تضمینی برق خورشیدی در اصفهان منعقد شده همچنین هشت سامانه خورشیدی برق دار شدند که میزان برق تولیدی آنها ۱۵۲ کیلووات است.

وی با تاکید بر اینکه مجموع انرژی تولیدی نیروگاه های خورشیدی شهر اصفهان ٢٣٣ هزارکیلووات ساعت است، تصریح کرد: این میزان انرژی، برق ١٠٠ خانوار اصفهانی را تامین می کند.

صالحی گفت: مجموع درآمد هشت سامانه برق خورشیدی شهر اصفهان معادل ٨٨ میلیون تومان است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال ٩٦ تمام خدمات شرکت توزیع برق غیرحضوری شود، گفت: استراتژی ما این است که تماس های غیرحضوری برق را که عموما در بخش روشنایی معابر و همچنین قطعی و خاموشی های برق است، کاهش دهیم.

حمیدرضا آقایی با تاکید براینکه در راستای این سیاست تماس های مردم کاهش یافته است، افزود: در سال ٩٣ میزان تماس های مشترکین ٨٠٠ هزار مورد بود که این عدد در سال ٩٤ به ٦٠٠ هزار تماس و در سال ۹۵ به ۵۰۰ هزار تماس کاهش یافته است.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال میزان تماس های مشترکین برق این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٧ درصد کاهش یافته است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به تبدیل شبکه های فرسوده کابل خودنگهدار برای کاهش خاموشی برق، بیان داشت: در سال جاری قرار است ۶۰۰ کیلومتر از این شبکه ها به کابل خودنگه دار مجهز شود.

وی افزود: از سوی دیگر تبدیل چراغ های ۱۵ هزار جیوه ای به چراغ های LED ۲۰ وات، هوشمندسازی شبکه و تجزیه و تحلیل کنتروهای دیجیتال و غیره از دیگر اقداماتی است که برای جلوگیری از خاموشی و کاهش شکایات مردمی در این راستا صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا