آغاز تبریز 2018 در این شهر معجره نخواهد کرد/در تبریز 2018 با هتل و خیابان ساختن اتفاق خاصی نمی‌افتد/ ردیف ویژه دولت در بودجه 97 برای تبریز 2018

پایگاه خبری  ارک  خبر-تبریز:

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی:
آغاز تبریز 2018 در این شهر معجره نخواهد کرد/در تبریز 2018 با هتل و خیابان ساختن اتفاق خاصی نمی‌افتد/ ردیف ویژه دولت در بودجه 97 برای تبریز 2018
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آغاز تبریز 2018 در این شهر معجره نخواهد کرد، گفت: تبریز 2018 یک نقطه است در تاریخ که نه پایان است نه آغاز، روی یک خط تاریخی آذربایجان یک نقطه است منتهی این نقطه می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ تبریز و آذربایجان باشد.

ارک خبربه نقل ازفارس:داوود بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تبریز 2018 پایتخت گردشگری جهان اسلام مدعی زیادی دارد اما واقعیت امر این است که حداقل تبریز 2018 مبتکرش که این عنوان نصیب تبریز شده، شهرداری نبوده اما دنبال این مسئله هم نیستیم که چه کسی این کار را برای تبریز کرد.

وی افزود: تبریز 2018 یک نقطه است در تاریخ ما که نه پایان و نه آغاز است، اما این نقطه می‌تواند یک نقطه عطفی در تاریخ تبریز و آذربایجان باشد.

بهبودی تصریح کرد: آغاز تبریز 2018 در تبریز معجره نخواهد کرد که منتظر باشیم تبریز 2018 آغاز شود همه چیزگل و بلبل شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال باید دقت کنیم که در این چند سال چه کارهایی در این زمینه می‌توانستیم بکنیم، چه کارهایی کردیم و در ادامه باید چه کارها بکنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: باید به تبریز 2018 به عنوان یک فرآیند نگاه کنیم خیلی نباید از این منظر نگران باشیم که آیا در این 2 سال چقدر کار شد.

وی ادامه داد: تبریز 2018 یک کارکرد دارد و آن کارکردش مردم و در درون‌شهر و استان است که باید به آن توجه شود، بحث دیگر بعد کشوری و بین‌المللی است تا به ظرفیت‌های تبریز پی ببرند.

بهبودی تاکید کرد: یک نکته خیلی کلیدی‌تر هم هست که باید آن نقش را اجرا و ایفا کنیم، اصلی‌ترین نقش ما در تبریز 2018 همان است که تک‌تک مردم در این زمینه نقش بپذیرند و تبریز 2018 مردمی شود.

وی تصریح کرد: اگر پدیده 2018 مردمی شد، مردم، صنوف، اساتید،دانشجو، بازار، کارمند،کارگر و … احساس مسؤولیت جمعی می‌کنند و هر کسی توانست برای خودش یک نقش تعریف کند و در این فکر و کار باشد، این می‌شود تبریز 2018 ، در غیر این صوررت با هتل و خیابان ساختن  اتفاق خاصی نمی‌افتد.

بهبودی خاطرنشان کرد: هتل و خیابان در همه جای دنیا هست و کسی به خاطر این مسائل به تبریز نمی‌آید اما در عین باید به زیرساخت  توجه ویژه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: با این نگاه به تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام باید بیشترین کار ما فرهنگی و فرهنگ‌سازی باشد ما می‌توانیم خیلی رفتارهایمان را به بهانه تبریز 2018 اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: اصلا می‌توانیم به بهانه تبریز 2018 سرمایه اجتماعی شهر و انسانی شهر را بالا ببریم و این‌ها چیزهایی است که در این مقوله خیلی کم به آن توجه شده است که امیدواریم به این بخش در این فرصت باقی مانده توجه بیشتر شود.

بهبودی خاطرنشان کرد: در عین حال در بحث کلان، دولت آنچه که امسال برای این امر تصویب کرده و یک شورا به ریاست رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای هماهنگی بین دستگاه‌ها تشکیل داده است.

وی گفت: از لحاظ منابع تأمین اعتبار، دستگاه‌ها می‌توانند از منابع ردیف‌های متمرکز برای تبریز 2018 اختصاص دهند و یک ردیف ویژه هم در بودجه 97دیده خواهد شد که دولت پیشنهاد داده و در مجلس به تصویب رسیده و در قانون بودجه 97 دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا