مقطع کارشناسی ارشد برای رشته‌های بین المللی راه اندازی می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان:

مقطع کارشناسی ارشد برای رشته‌های بین المللی راه اندازی می‌شود

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: مقطع کارشناسی ارشد برای رشته‌های بین المللی این دانشگاه که با مشارکت دانشگاه‌های خارج از کشور آغاز شود، راه اندازی می‌شود.

به گزارش ارک خبر، سید حسن قاضی عسگر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت:‌ ۱۰۰ دانشجوی عراقی در نخستین دانشگاه علمی کاربردی بین المللی استان اصفهان که در علویجه راه اندازی شده است، دوره آموزشی می بینند.

وی بیان داشت: با فرایبورگ آلمان نیز قراردادی امضا کردیم که بتوانیم در حوزه علمی کاربردی دانشجو بین المللی تربیت کنیم و به زودی نیز با سوئیس اقداماتی در این حوزه صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اعلام  کرد: در دیگر کشورها هرم تحصیلی برعکس ایران است و کاردانی ها بالاترین آمار محصلین را دارد و پس از آن کارشناسی ها، کارشناسان ارشد و دکتری به ترتیب هستند و یک هرم را تشکیل می دهند در صورتی که در ایران آمار دکتری و کارشناسان ارشد بالاتر است و هر روز آمار کارشناسی و کاردانی ها کمتر می شود.

رشد بی رویه دانشگاه علمی کاربردی را متوقف کردیم

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم ۲۵۰ دانشگاه علمی کاربردی متوقف شد چراکه بدنبال کیفی سازی این دانشگاه ها هستیم و بدنبال ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های علمی کاربردی هستیم.

قاضی عسگر گفت: چرا آموزش های مهارتی گسترش پیدا نکرده است، چرا اشتغال در کشور پایین است، چرا دانش آموختگان ما بیکار هستند و چرا صنایع ما در حال ورشکست شدن است که به صورت کارگاهی در حال بحث و نقد است.

وی گفت: دانشجویان علمی کاربردی همزمان گواهی نامه فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند که در کل دنیا دارای اعتبار است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار کاردانی سیستم های ارتباط فنی ناوبری هوایی بالگرد، سیستم فنی نگه داری و تعمیر بالگرد، فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد را آموزش می دهیم که آموزش ها به زبان انگلیسی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا