آغاز پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

آغاز پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان

پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با شعار «هیئات حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی»‌ دقایقی قبل در سالن کوثر اصفهان آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایمنا، مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در تالار کوثر اصفهان با حضور ارادتمندان آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد.

بخش بعدی این مراسم به اجرای موسیقی آیینی توسط گروه ارکستری از پیرغلامان و مداحان حسینی اختصاص یافت.
دبیر این اجلاس نخستین سخنران این مراسم بود. حسین سیستانی ضمن ابراز تشکر و قدردانی از حامیان برپایی این اجلاس در اصفهان گفت: امیدوارم با توجه به اینکه اصفهان گذشته از اینکه مهد فرهنگ و هنر است مهد ایثار و شهادت و فداکاری هم هست و بزرگانی مثل محتشم کاشانی، فیض کاشانی و صغیر اصفهانی را در دامان خود پرورش داده ما بتوانیم در مقام میزبانی این اجلاس بزرگ انجام وظیفه نماییم.

وی افزود: اصفهان با ویژگی های متمایز در همه عرصه های انقلاب کوشش کرده است و امید است بتوانیم با برگزاری این اجلاس به نحو احسن، ره توشه ای را برای آینده این دیار تدارک ببینیم.

پس از آن متن پیام آیت الله العظمی مظاهری به پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی توسط فرزند وی قرائت شد.

استاندار اصفهان سخنران بعدی این مراسم بود که بیان سخنانی درخصوص اهمیت انتقال پیام سیره حسینی به سرتاسر عالم پرداخت و مداحان و ذاکران اهل بیت را واسطه تبیین و تشریح فرهنگ و اندیشه حسینی دانست.

پس از آن فروغی رئیس اجلاس و رئیس بسیج صدا و سیمای مرکز اصفهان به ایراد سخنانی درخصوص اهمیت و ارزش برگزاری این اجلاس در استان شهیدپرور اصفهان دانست و گفت:محوریت این اجلاس پیرغلامان هستند و مسئولین نیز با برگزاری این اجلاس کار ارزنده ای را بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته در هرمزگان مردم این استان فرزندان کوچک خود را به خاک کف پای پیرغلامان حسینی آغشته می کردند گفت: این عظمت از آن کسی است که عمر خود را به خادمی حسین طی کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، فتح الله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، و احمدی افزاد رئیس صدا و سیمای مرکز اصفهان از مهمانان ویژه این مراسم هستند.

دکمه بازگشت به بالا