افزایش طرح‌های آلاینده صنعتی از مهم‌ترین مخاطرات شهرضا است

خبرگزاری ارک- فرماندار شهرضا گفت: افزایش بی‌رویه طرح‌های صنعتی در شهرضا طی چند سال گذشته به یک مخاطره جدی برای مجموعه شهرستان تبدیل شده است.

به گزارش  فارس از شهرضا، محسن گلابی با بیان این مطلب در نشست کارگروه اشتغال شهرستان شهرضا اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون مسائل و مشکلات مختلف شهرستان نباید بر اساس انجام وظیفه باشد بلکه مجموعه اعضای این کارگروه‌ها باید نسبت به ارتقای سطح تخصصی خود در حوزه مورد مطالعه اقدام کنند.

وی افزود: توسعه بی‌رویه صنعت با شعار حمایت از طبیعت در تعارض بوده و این موضوع مهم در طول دوران گذشته در شهرضا مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه تعداد پنج شهرک صنعتی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شهرضا به میزان لازم در حوزه صنعتی توسعه یافته است و برای حمایت از صنعت کشاورزی و دامپروری باید از گسترش بی‌رویه توسعه صنعتی شهرستان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در برخی موارد طرح‌هایی که در سطح استان اصفهان موفق به کسب مجوز فعالیت نشده در قالب یک پروژه در شهرضا تعریف می‌شود و با تداوم این روند آینده شهرستان با مخاطرات جدی مواجه خواهد شد.در ادامه این نشست رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا در سخنانی با بیان اینکه از میزان اشتغال تعریف شده برای این شهرستان در سال گذشته 71 درصد محقق شده است، اظهار کرد: کارگروه اشتغال شهرضا در جلسه جاری خود مبحث ایجاد شغل در روستاها را مد نظر دارد که به لحاظ مشکلات فراروی دامپروری و کشاورزی باید نسبت به تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه خطیر اقدام شود.

مصطفی اباذری اضافه کرد: ایجاد واحدهای صنعتی به لحاظ میزان اعتبارات مورد نیاز و آثار زیست محیطی در سطح روستاها قابلیت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان روستایی با وجود برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مطلوب ناچار به اشتغال در مشاغل صنعتی می‌شوند، افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان به مرحله بحرانی رسیده و باید نسبت به تعریف راهکارهای مطلوب در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان اقدام شود.

 

دکمه بازگشت به بالا