سوء ظن؛ آسیب‌زاترین موضوع در روابط همسران

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در مجموعه “زیر یک سقف” بشنوید/

سوء ظن؛ آسیب‌زاترین موضوع در روابط همسران

یکى از رایج‌ترین تفاوت‌ها در زمینه ارتباط، به جنسیت برمى‌گردد، براى مثال، بسیارى از زوج‌ها نمى دانند و متوجه نیستند که زن و مرد از دو شیوه ارتباطى متفاوت استفاده مى‌کنند لذا سوء ظن یکی از آسیب زاترین موضوعات در روابط همسران است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، با توجه به اهمیت ذهن خوانی همسران، پنجمین شماره از مجله صوتی “زیر یک سقف” توسط کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تدوین و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شد.
اغلب مردها بر این باورند که وقتى کسى مسئله‌اى را با آن‌ها در میان مى‌گذارد، انتظار دارد که آن مسئله حل شود و به همین دلیل، بى‌درنگ راه حل ارائه مى‌دهند.
از سوى دیگر، اغلب زن‌ها معتقدند که در میان گذاشتن مسائل خود با دیگران راهى براى پیوند و رسیدن به احساس حمایت است، حتى اگر مسئله آن‌ها لاینحل باشد. بى‌توجهى به این موضوع، اغلب ایجاد ناراحتى مى‌کند، زن از مسائلش شکایت مى‌کند و مرد راه حل نشان مى‌دهد. در این شرایط، هرگز عجیب نیست اگر زن احساس کند که همسرش به صحبت‌هاى او گوش نمى‌دهد، مرد هم به این نتیجه برسد که زن تنها قصد شکایت دارد، زیرا هرگز به راه حل‌هاى پیشنهادى او توجه نمى‌کند.
اما زوجى که از تفاوت زمینه‌هاى ارتباطى زن و مرد آگاه هستند، گرفتار این سوءبرداشت از ارتباط نمى‌شوند، زیرا زن و مرد هر دو از مطلبى که دیگرى مخابره مى کند اطلاع دارند. وقتى شما و همسرتان از تفاوت‌هاى موجود در زمینه ارتباطى یکدیگر آگاه باشید، این تفاوت‌ها بسیار کمتر تولید اشکال مى‌کنند و به زندگى علاقه و تنوع بیشترى مى‌بخشند.
سید محمد سجادزاده، دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به همراه صوتی زیر یک سقف گفت: بخشی از فعالیت‌های این کمیته در حوزه تولیدات است و برای افرادی ساخته می‌شود که از ابزارهای دیداری، فیلم، صوت و کلیپ کوتاه استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: بعد از تولید تصویری “رنگ زندگی” این‌کار صوتی فاخر پنجمین اثر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در مدت زمان یک ساعت است که ذهن خوانی روابط همسران و سوء ظن را بررسی می‌کند.
دبیر کمیته روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سوء ظن را آسیب‌زاترین و حساسیت‌زاترین موضوع در روابط همسران دانست و اظهار داشت: همسران نباید قبل از آنکه یک مسئله اثبات شود زودهنگام قضاوت کنند و از طرف مقابل انتظار داشته باشند ذهنشان را بخواند و مطلوب آن‌ها را بفهمد.
سجادزاده در ادامه با اشاره به محل‌های تهیه این همراه صوتی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای تهیه سی دی با مراجعه به دفتر روزنامه اصفهان زیبا یا تماس با شماره 32302006 می‌توانند اقدام کنند.
وی افزود: همچنین محوریت این پنج شماره مشاجرات و مهارت‌های ارتباط عاطفی همسران، دخالت‌ها در روابط زناشویی، مهمانی و رفت و آمدهای خانوادگی و ذهن‌خوانی در روابط همسران است.
وی در ادامه گفت: در این همراه صوتی دوستان حرفه‌ای رادیو با کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده همکاری می‌کنند و در این سی‌دی برنامه طنز، داستان، موسیقی و کارشناس تدارک دیده شده که با قالب جذاب به مخاطب القا می‌شود.
دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به قابلیت پخش این برنامه در اتومبیل و دستگاه‌های صوتی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این صوت در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های سازمان قرار خواهد گرفت و مردم در طول مسیر همراهیشان با وسیله نقلیه به آن گوش می‌دهند.
سجادزاده با اشاره به مشکلات اخیر بین همسران خاطرنشان کرد: این برنامه‎ها به خاطر افزایش نارضایتی‌های خانوادگی و افزایش طلاق‌ تدوین شد که کارشناسان طراز اول کشوری در آن راهکارهایی به مردم برای داشتن زندگی بهتر ارائه می‌دهند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا