احکام شهرداران ۹۰ شهر استان اصفهان صادر شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

استاندار اصفهان:

احکام شهرداران ۹۰ شهر استان اصفهان صادر شد

 استاندار اصفهان گفت: تاکنون احکام ۹۰ شهردار در استان اصفهان صادر شده و ۱۷ شهر هنوز شهردار ندارند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، رسول زرگرپور پیش از ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت محلی و اداره امور مناطق توسط مردم و نماینده آنها از افتخارات بزرگ آنهاست، اظهار داشت: در کشور این رحمت بزرگ و ارزش گرانقدر را مرهون زحمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، هستیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این شورا علی رغم سلایق سیاسی مختلف تلاش های زیادی را برای توسعه و آبادانی شهر اصفهان انجام داد، ابراز داشت : همچنین شهرداران گذشته اصفهان به ویژه مهدی جمالی نژاد فعالیت‌های شایسته ای را داشتند.

استاندار اصفهان همچنین ضمن تبریک مجدد به شورای پنجم شهر اصفهان و نوروزی ‌شهردار جدید اصفهان، تصریح کرد: از ایشان میخواهیم نه تنها ادامه دهنده راه گذشتگان باشند بلکه برای توفیق روز افزون این شهر بکوشند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۷ شهر در سطح استان اصفهان ابراز داشت: ۸۸ درصد از جمعیت استان اصفهان در شهر زندگی می کنند که ۱۰۳ شهر کوچک و چهار شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر دارد.

۱۷ شهر استان هنوز شهردار ندارند

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حکم ۹۰ شهردار اصفهان صادر شده است، افزود: هنوز شهردار ۱۱شهر معرفی نشده است و شهرداران شش شهر معرفی شده به استانداری به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۷۱ نفر عضو شورای اسلامی شهر در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این افراد سه ماه فرصت دارند شهردار مورد نظر را معرفی کنند و پس از انتخابات به مدت سه ماه شهرداری می‌تواند توسط سرپرست اداره شود.

زرگرپور با بیان اینکه شهر اصفهان شهری جهانی و بین‌المللی است، اظهار داشت: همه اقدامات این شهر زیر ذربین بین‌المللی است و شهر مرجع در کشور است و همه فعالیت‌های این شهر در تمام کشور کپی برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان دارای بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالایی هستند، افزود: به همین دلیل است که شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان باید ویژه باشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان باید بدانند چه مسئولیتی را برعهده دارند، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان یکدست است و مردم انتظار تصمیمات قاطعانه و انسجام در شورا و سرعت و علمی بودن تصمیمات را دارند.

شورا تمام قد پشت شهردار است

وی با اشاره به اینکه شهردار اصفهان نیز با ۱۳ رای قاطع  انتخاب شده است، اظهار داشت: شورا تمام قد پشت شهردار است و امیدوارم پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

زرگرپور با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب در اصفهان فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: از این پس نیز باید اقدامات بزرگی انجام شود چرا که چالش های شهر اصفهان چالش های ملی است و تاثیرات زیادی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر اصفهان آماده و مبنای فعالیت قرار گرفته است، تصریح کرد: حرمت این طرح باید حفظ شود و نباید میزان زمین های سند دار کمتر از زمین ها و ساخت و ساز این شهر باشد.

تعداد نیروهای شهرداری شش برابر میزان مصوب است

استاندار اصفهان در خصوص ساختار شهرداری اصفهان نیز اضافه کرد: بر اساس شنیده ها تعداد نیروهای فعال در شهرداری شش برابر تعداد مصوب است و باید این نیروها سازماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ابلاغیه مصوب سازمان شهرداری ها در شهرداری اصفهان مشخص شود، گفت: در حال حاضر سازمان شهرداری با مشکلات مالی زیادی روبرو است و این امر نیازمند ساماندهی است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در حاضر ۶۰ درصد از درآمد شهرداری ها از محل فروش تراکم است، اظهار داشت: باید کمک کرد که بجای فروش هوای شهر برای درآمدهای پایدار شهر را توسعه دهیم.

وظایف مستحب از شهرداری جدا شود

وی با بیان اینکه باید وظایف مستحب از شهرداری جدا شود، ابراز داشت: این وظایف شاید در برخی موارد مهم تر از وظایف ذاتی شهرداری باشد اما می طلبد برای رفع مشکلات شهر سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه آسیب شناسی اقدامات گذشته خوب است، گفت: اما وقت خود را برای آسیب شناسی افراد صرف نکنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا