مبارزه با مواد مخدر باید از تکلیف اداری به یک تکلیف الهی، شرعی، قانونی و اجتماعی تبدیل شود

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

استاندار اصفهان تاکید کرد:

مبارزه با مواد مخدر باید از تکلیف اداری به یک تکلیف الهی، شرعی، قانونی و اجتماعی تبدیل شود

دکتر محسن مهرعلیزاده در شورای مبازره با مواد مخدر استان تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید از تکلیف اداری به یک تکلیف الهی، شرعی، قانونی و اجتماعی تبدیل شود و مداومت و خستگی ناپذیر در زمینه مبارزه با مواد مخدر تا محو کامل این بلیه باید تداوم داشته باشد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان؛ دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان با تسلیت ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی عظیم بیانگر وحدت و همدلی مردم مسلمان و جمع شدن آن ها حول محور امامت و ولایت است و نعمتی است که خداوند متعال به مسلمانان ارزانی داشته است.

استانداراصفهان در ادامه به موضوع قاچاق و مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اینکه وظیفه ی اداری مسئولان می باشد؛ وظیفه ی شرعی، اخلاقی و انسانی است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه درآمد بالای توزیع مواد مخدر باعث می شود که قاچاقچیان از هر ترفندی برای ایجاد آلودگی و اعتیاد در جامعه استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر کار مشکلی است ولی آنچه اهمیت دارد این است که مبارزه با مواد مخدر از تکلیف اداری به یک تکلیف الهی، شرعی، قانونی و اجتماعی تبدیل شود چرا که آینده جامعه رقم می زند.

وی بر مداومت و خستگی ناپذیر در زمینه مبارزه با مواد مخدر تا محو کامل این بلیه تاکید کرد و تصریح نمود: همه ی دستگاه ها باید برای رساندن اصفهان به استانی پاک، همت و تلاش نمایند چرا که این استان لیاقت این عنوان را دارد.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در۷ ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ اظهارداشت: براساس آمار در ۷ ماهه ی امسال ۲۲۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه آمار افزایش کشفیات می تواند تحلیل مثبت و منفی را به دنبال داشته باشد، افزود: افزایش کشفیات می تواند نشان از افزایش توزیع و تمرکز دشمنان در جهت افزایش تقاضا باشد که باید دقت بیشتری صورت گیرد.

استاندار اصفهان بر اجرای برنامه ها در راستای کاهش تقاضا در جامعه تاکید کرد و تصریح نمود: دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد و … باید کاهش تقاضای مواد مخدر را بعنوان متن و اساس کار در اولویت اول برنامه های خود قرار دهند.

مهرعلیزاده خواستار توجه بیشتر فرمانداران به برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شد و افزود: اگر قاچاقچیان احساس کنند که توجه ویژه به مبارزه و مقابله وجود ندارد تمرکز خود را بیشتر خواهند کرد و باید در جهت ناامن کردن مناطق مختلف برای قاچاقچیان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی همچنین خواستار جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر شد و افزود: ردیف اعتباری مورد نظر باید به شهرداری ها ابلاغ گردد .

استانداراصفهان همچنین به اجرای طرح کرامت نیز اشاره کرد و افزود: باید طی یکماه آینده ارزیابی فنی و علمی بدون تعصب از اجرای این طرح صورت گیرد و در صورت موفقیت طرح، در دیگر شهرستان ها که ساختارهای لازم فراهم است اجرایی گردد تا به کمک این طرح بتوانیم در چند سال آینده اصفهان را به استانی پاک تبدیل نماییم.

گفتنی است در این جلسه نیروی انتظامی و بهزیستی استان گزارشی از فعالیت ها صورت گرفته در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر ارائه نمودند همچنین گزارش اجرای طرح کرامت به طور کامل تشریح گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا