سردار اشتری: مبارزه قاطع با قاچاق و مواد مخدر در اولویت ناجاست

پایگاه خبری ارک خبر-قم:

سردار اشتری: مبارزه قاطع با قاچاق و مواد مخدر در اولویت ناجاست

 فرمانده نیروی انتظامی گفت: مبارزه قاطع با مواد مخدر و قاچاق در اولویت ناجا و میزان کشفیات در این زمینه ها قابل توجه بوده است.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازایرنا، سردار حسین اشتری روز یکشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم افزود: با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق فعالیت های نیروی انتظامی در این بخش افزایش یافته و از ابتدای مهرماه سال گذشته تا ابتدای مهرماه امسال کشفیات قاچاق بر حسب ریالی 31 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در موضوع مبارزه با قاچاق همکاری همه دستگاه ها ضروری است و نیروی انتظامی باید در مبادی رسمی کشور مانند بنادر و گذرگاه ها نیز حضور داشته باشد، همانگونه که ناجا مبادی غیررسمی را تحت کنترل و اشراف دارد.
وی همچنین اضافه کرد: در موضوع تلفات جاده ای امسال، 577 تن کمتر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند این در حالی است که یک و نیم میلیون وسیله نقلیه جدید وارد جاده ها شده و یک میلیون گواهی نامه رانندگی جدید برای متقاصیان صادر شده که این امر نشانگر نظارت نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که حدود چهار درصد آمار جانباختگان کاهش یافته است ابراز امیدواری کرد که با نظارت های بیشتر و همکاری مردم این آمار به حداقل ممکن برسد.
اشتری درخصوص نظارت پلیس در فضای مجازی نیز گفت: پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات)که به صورت تخصصی در حوزه فضای مجازی فعالیت می کند هر سال تقویت می شود به گونه ای که در مدت یک سال گذشته، 43 درصد افزایش کشف جرایم در حوزه های اخلاقی و اقتصادی را رصد کرده است.
وی بیان کرد: پلیس فتا کارگروه ها و جلسه های منظمی را با کارشناسان حوزه فضای مجازی برگزار می کند تا از نظرات آنان برای ساماندهی فضای پایدار استفاده کند.
وی در بخش دیگری از سخنان به برگزاری مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: با وجود برگزاری صدها مراسم در سراسر کشور هیچ مشکل امنیتی به وجود نیامد.
وی در ادامه گفت: با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب مبنی بر به کارگیری افراد معتقد و مومن، گزینش ها در ناجا به سمت استفاده از نیروی متعهد و انقلابی سوق پیدا کرده ضمن این که در بعد آموزش های عقیدتی و بصیرتی، دوره ها افزایش یافته است.
اشتری گفت: هم اکنون توجه به قرآن کریم و حفظ و قرائت آن در اولویت برنامه های فرهنگی ناجا قرار دارد تا جایی که 42 هزار پرسنل و خانواده های کارکنان نیروی انتظامی از یک جزو تا کل قرآن را حفظ هستند.
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
وی با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز دیدار کرد که این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
14 تا 20 مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا