پست هوشمند در جهت خدمت به مردم، رقابت و تکامل است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر کل پست استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

پست هوشمند در جهت خدمت به مردم، رقابت و تکامل است

امسال بحث پست هوشمند در کشور در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل نامگذاری شده است، در سال ۱۸۷۴ اتحادیه جهانی پست شکل گرفته و ۲۲ کشور اروپایی و آمریکایی این اتحادیه را در سویس تشکیل دادند و کشور ایران به عنوان ۲۹ کشور سه سال بعد به اتحادیه جهانی پیوست و قلمرو واحدی برای پست معین شد.

به گزارش ارک خبر؛ سعید رجالی پیش از ظهر امروز در هفته بزرگداشت پست با تاکید به اینکه پست یکی از قدیمی ترین راه های ارتباطی است، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته بزرگداشت پست از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مهرماه سال جاری است و در دولت  تدبیر و امید اقداماتی انجام شده و  در طی ۶ ماه  آینده هم برنامه هایی در زمینه ارایه خدمات ارتباطی صورت می گیرد.

مدیر کل پست استان اصفهان در مورد شاخص های توسعه اذعان کرد: شاخص توسعه ای در پست سرانه مرسولات در کشورهای پیشرفته روز به روز در حال افزایش است و با وجود کاهش پست نامه ها، بحث های مرتبط به امانات  و وکالت های مربوط به تجارت الکترونیک، پست رسانه و موارد مربوط به پست مستقیم و پست الکترونیک مستقیم در بخش خدمات پستی  پررنگ شده که به بنام EDM شناخته می شود.

رجالی با تاکید به این نکته که کشور ایران جزو اتحادیه جهانی پست است، بیان کرد: کشور ایران هم  در جهت افزایش کیفیت، سرعت و کاهش قیمت ها هماهنگ با پست دنیا  در حال حرکت است و جزو ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستیم در سراسر دنیا نهم اکتبر از تلاش گران پست تجلیل می شود.

وی اضافه کرد: امسال بحث پست هوشمند در کشور در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل نامگذاری شده است. در سال ۱۸۷۴ اتحادیه جهانی پست شکل گرفته  و ۲۲ کشور اروپایی و آمریکایی این اتحادیه را  در سویس تشکیل دادند و کشور ایران به عنوان ۲۹ کشور سه سال بعد به اتحادیه جهانی پیوست و قلمرو واحدی برای پست معین شد.

رجالی بیان کرد: قوانین و مقرارت بین المللی  در جهت مبادله پست نامه ها و امانات این بخش به صورت استاندارد و بر اساس قوانین و ضوابط تصویب شد و بر همین مبنا حمل و نقل و مبادله انجام می شود و و این امر از افتخارات کشور در زمینه پست  است که جای خرسندی دارد.

وی با اذعان به قدمت پست از گذشته تا کنون گفت: از زمانهای قدیم پیک های پیاده وجود  داشتند و از دوران امیر کبیر و  172 سال پیش تشکیلات پست را به صورت سازمان یافته شاهد هستیم.
مدیر کل پست استان اصفهان اولین قانون پست داخله مرتبط به سال 1294 شمسی قلمداد کرد و گفت: بر همین مبنای فعالیت ها صورت می گیرد و حدود 102 سال پیش قانون پست داخله به تصویب رسیده و حمل و نقل بار و مسافر به عهده بخش پست گذاشته شده است و با برنامه های عملیاتی سرویس دهی های پست آماده خواهد شد.
به گفته رجالی؛ با تلاش های انجام شده در دولت تدبیر و امید در مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه در 185 کشور پست به صورت دولتی هست، در مرداد ماه سال گذشته،  قانون اساسنامه پست جمهوری اسلامی ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و در 23 مرداد سال 95 قانون اساسنامه شرکت پست از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد و پست به عنوانن یک شرکت دولتی باقی ماند.


رجالی با اشاره به این نکته که خدمات صحیح پستی در اجتماع به مردم و دولت کمک می کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که پست نقش خود را به درستی در اجتماع به انجام برساند، هم به دولت و هم به مردم  کمک می کند و بهره وری ملی افزایش پیدا کرده و کاهش مصرف سوخت  و کاهش فساد اداری، کاهش ارتباطات رو در وری مردم با کارمند سازمانها را به ارمغان می آورد.
مدیر کل پست استان اصفهان تاکید کرد: انجام همه این موارد کمک می کند به پست  تا بتواند نقش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را در اجتماع به مرحله عمل برساند.
وی ضمن یادآوری نهم اکتبر و اتحادیه جهانی پست عنوان کرد: شکل گیری نهم اکتبر و اتحادیه جهانی پست تاریخچه ای بود که ذکر شد و در سال 2016 بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست در شهر استامبول ترکیه برگزار شد و پست کشور ایران به صورت فعال در این کنگره شرکت کرد و بعد از 12 سال کشور ایران به عنوان عضو گروه  شورای راهبری انتخاب شد و نقش اثر گذاری را در تصمیمات اتحادیه جهانی پست در چهار سال آینده و تا کنگره بعدی ایفا خواهد کرد.
رجالی اظهار داشت: علاوه بر این اتحادیه آسیه و اقیانوسیه در تیرماه تشکیل شد و پست کشور به عنوان ریاست اتحادیه برگزیده شد و در این زمینه هم فعالیت های متفاوتی را در قاره های آسیا و اقیانوسیه انجام خواهد داد که بی شک در پست دنیا اثر گذار خواهد بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا