خرید خدمت آموزشی مصوبه مجلس را دارد/ لزوم بازنگری نمایندگان معترض

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خرید خدمت آموزشی مصوبه مجلس را دارد/ لزوم بازنگری نمایندگان معترض

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خرید خدمت و خصوصی سازی مدارس دارای مصوبه مجلس و آئین ‌نامه اجرایی است و از این رو نمایندگان معترض اقدامات گذشته خود را بازنگری کنند.

به گزارش ارک خبر، محمد حسن قائدی‌ها پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت ساماندهی نیروی انسانی و هفته پیوند اولیاء و مربیان برگزار شد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ حدود ۷۹۶ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در سطح استان اصفهان به مدرسه رفته‌اند، اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که این آمار متعلق به مدارس روزانه است و هنوز ثبت‌نام مدارس شبانه برای بزرگسالان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۲ هزار و ۷۳۱ نفر و معادل ۵۷ درصد از دانش‌آموزان استان اصفهان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، ابراز داشت: ۱۹۳ هزار و ۸۱۶ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۵۰ هزار و ۸۳ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم  در مدارس استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۶۷ هزار و ۵۱۴ نفر در مدارس دولتی و ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی  ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: سهم ثبت‌نام دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس دولتی ۱۴ درصد است که سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

۴۱ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان در مدارس فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کردند

وی با اشاره به افزایش ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: در سال جاری ۴۱ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان اصفهان در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که چهار و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

قائدی‌ها با اشاره به اضافه شدن شش هنرستان جدید به ظرفیت هنرستان‌های استان اصفهان در سال جاری ابراز داشت: در حال حاضر استان اصفهان در  حوزه تعداد هنرستان‌ شش درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی همچنین از ساماندهی ۲۶ هزار و ۸۶۳ کلاس درس در استان اصفهان در سال جاری خبر داد و  افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۰ کلاس در مقطع ابتدایی، شش هزار و ۴۵۱ کلاس در متوسطه اول و شش هزار و ۷۲ کلاس متوسطه دوم ساماندهی شده است.

۳ هزار نیروی آموزشی در استان اصفهان کم داشتیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در آغاز سال تحصیلی جاری با کمبود سه هزار نیرو روبرو بودیم که با تدابیر اندیشیده شده این کمبود برطرف شد، اضافه کرد : برای این امر ۵۸۱ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، ۳۹۱ نفر از    طریق ماده ۲۸ استخدام از طریق آزمون سازمان سنجش، یک هزار و ۵۸۸ نفر نیروی واجد شرایط پیش‌دبستانی‌ها و ۶۵۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی نیروی آموزشی به سیستم آموزش و پرورش اضافه شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات اولیاء و مربیان افزود: روز گذشته انتخابات اولیاء و مربیان در مدارس ابتدایی و امروز در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار شد.

قائدی‌ها با بیان اینکه امروز ۱۲ گروه بازرسی و نظارت روند برگزاری انتخابات اولیا و مربیان را ارزیابی می‌کنند، گفت:  در همه مدارس به جز مدارس کمتر از ۱۰ نفر  دانش آموز، انتخابات اولیاء  و مربیان برگزار می‌شود و در مدارس کمتر از ۱۰ نفر مدیر این اختیار را دارد که یک نفر را به عنوان نماینده اولیاء انتخاب کند.

وی افزود: اولیاء و مربیان نسبت به فعالیت‌های مدیران و معلمان مدرسه، میزان دریافتی از خانواده دانش‌آموزان و نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات نظارت داشته و به  عبارتی در اداره کردن مدارس نقش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه مناسب‌سازی مدارس برای ورزش و تحرک دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات مورد توجه در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: به دنبال این امر المپیاد ورزش‌های دانش‌آموزی را از حالت قهرمانی خارج کردیم و به سمت المپیادهای مدرسه‌ای کشاندیم که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت و در نهایت در مسابقات ورزش مدارس دانش‌آموزان دختر اصفهان در کشور رتبه نخست و در بخش پسران در مجموع در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خصوصی سازی مدارس مصوبه مجلس است، تصریح کرد: نمایندگانی که نسبت به واگذاری فعالیت‌های آموزش و پرورش به بخش خصوصی اعتراض دارند باید برگردند و کارهایی که انجام داده‌اند را بازنگری کنند.

قائدی‌ها با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس برای جذب معلم راهکار پیشنهاد دهند، افزود: آیا می‌توان کلاس‌های درس را بدون معلم اداره کرد؟.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید خدمات آموزشی مصوبه مجلس و دستورالعمل و آئین‌نامه کشوری دارد، ابراز داشت: طرح خرید خدمات یکی از بهترین روش‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش است و نمایندگانی که به این موضوع معترض هستند پاسخ بدهند چرا سند تحول آموزش و پرورش در دولت قبل بدون آماده سازی زیر ساخت‌های آموزشی مصوب شد.

افزایش ۷ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اصفهان

مدیرکل آموز ش و پرورش استان اصفهان ادامه داد:افزایش یک پایه به دوره ابتدایی نیاز به معلم دارد و نمایندگان معترض  پاسخ دهند که برای تامین این حجم نیروی فرهنگی مورد نیاز چه برنامه‌ای دارند.

وی همچنین در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان اضافه کرد: همه اتباع مجاز و غیر مجاز می‌توانند فر زندان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند.

قائدی‌ها به افزایش استقبال اتباع بیگانه برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال جاری با افزایش هفت درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع روبرو بودیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا