اصفهان ظرفیت توسعه همه جانبه توریسم را دارد/کیفیت پروژه های عمرانی مورد توجه است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در برنامه گفتگوی ویژه:

اصفهان ظرفیت توسعه همه جانبه توریسم را دارد/کیفیت پروژه های عمرانی مورد توجه است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه توسعه توریسم در شهر نیازمند همکاری همه دستگاه هاست گفت: اصفهان ظرفیت های متعددی دارد و می تواند به شهری جهانی تبدیل شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه گفتگوی ویژه شبکه اصفهان اظهار کرد: زمانی که من برای فعالیت ۴ ساله خود در مدریت شهری برنامه ریزی می کردم ۸ محور را در اولویت برنامه های شهرداری قرار دادم.

وی افزود: از میان این برنامه ها گردشگری اولویت اول است و این درحالی است که اصفهان ظرفیت این را دارد که به عنوان شهر اول گردشگری ایران و حتی جهان معرفی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ما می توانیم در زمینه توریسم های مذهبی صنعتی و سلامت با استفاده از امکان خواهر خوانده ها، رونق را همراه با نشاط برای مردم فراهم آوریم.

از ظرفیت خواهر خوانده ها برای رونق توریسم باید استفاده کرد

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان با ۱۴ شهر، خواهرخوانده است، گفت: با توجه به این موضوع هم اصفهانی ها راحت تر به آنجا می توانند بروند و هم مردم آن کشور می توانند به اصفهان راحت تر سفر کنند، حتی تعاملات در حوزه های صنعتی، علمی، پذیرش بیماران و سایر برنامه ها با این کشورها آسان تر است.

وی تصریح کرد: در اصفهان تمامی زمینه ها برای افزایش همکاریها میان کشور ها فراهم است اما در این بین به همکاری تمامی دستگاه های شهری با یکدیگر نیاز است.

شهردار اصفهان بیان کرد: سرمایه های عظیمی مانند میدان امام (ره)، خیابان چهارباغ، سی و سه پل و غیره در شهر اصفهان وجود دارد اما باید با برنامه ریزی دقیق از این امکانات ارزش افزوده کسب کنیم.

نوروزی تصریح کرد: باید رابطه خود با دیگر کشور ها را افزایش دهیم تا هم شاهد توریسم علمی باشیم و هم انواع توریسم رونق گیرد. این درحالی است که بسیاری از دانشگاه های مادر و بزرگ در اصفهان است.

وی همچنین نوع دیگر جذب توریسم را در برپایی نمایشگاه های بین المللی دانست و گفت: اگر سطح زیرساختی نمایشگاه های اصفهان به حد مطلوب برسد می توان توریست صنعتی را در این شهر جذب کرد و صنعت شهرمان را نیز توسعه دهیم.

جذب توریسم مستلزم توجه به بهبود محیط زیست است

شهردار اصفهان اذعان کرد: امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری و با توجه به برنامه های ارائه شده رونق را به شهر بازگردانیم.

نوروزی اضافه کرد: گرچه اصفهان زمینه لازم برای جذب گردشگر را دارد اما تحقق رونق گردشگری مستلزم همراهی و همکاری همه مدیران و شهروندان است.

وی تصریح کرد: مهم ترین همکاری باید در زمینه بهبود محیط زیست انجام شود و اگر قرار است صنعت گردشگری به عنوان کانون اشتغال در اصفهان شناخته شود اولین مولفه برای حضور موثر گردشگر سلامت محیط زیست است.

شهردار اصفهان گفت: به عنوان مثال ترافیک و نبود آب زاینده رود باید رفع شود چرا که اصفهان بدون زاینده رود معنا و مفهومی ندارد. همچنین تامین آب شرب و رفع آلودگی هوا نیز باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: اگر این موانع رفع شود اصفهان به مرکزی برای مبادلات تبدیل می شود.

شهردار اصفهان گفت: هتل سازی در اصفهان وضعیت مناسبی ندارد از این رو باید به چنین زیرساخت هایی توجه شود. البته نوسازی بافت تاریخی و تبدیل آنها به مهمانپذیرها می تواند نقاط مهمی برای جذب گردشگر باشد.

نوروزی گفت: البته این کارها نیازمند تسهیل رویه ساخت و سازهاست و با هوش جوانان می توان بهبود این اوضاع را متصور شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید مشارکت با مردم افزایش داشته باشد گفت: خرد جمعی در بهبود شرایط زیست در شهر بسیار موثر است و تا کنون هم بسیاری از جلسات با اقشار مختلف مردم منجر به ارائه راهکای های خوبی شده و استمرار این برنامه ها منجر به تکریم مردم می شود.

امین مردم هستیم

نوروزی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی باید در تمامی ابعاد در نظر گرفته شود گفت:  بخشی از این حق در تکریم ارباب رجوع نهفته است، البته مردم باید به اطلاعات شهری و شهروندی دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید برای دسترسی به اطلاعات از سوی مردم شفاف سازی کند تا مردم بدانند به عنوان مثال بودجه شهری چقدر است؟ در چه جایی خرج می شود؟

شهردار اصفهان اذعان کرد: پول های شهرداری متعلق به مردم است و ما هم امین مردم هستیم اما باید شفاف سازی شود که این اموال در چه راهی مصرف می شود و از کجا بدست می آید. البته مردم باید در این راه ما را یاری کنند.

نوروزی گفت: ما خود را خادم مردم می دانیم و کمک مردم در این راه نیاز ماست تا بتوانیم مشکلات را سریعتر رفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از این، شهر اصفهان نباید توسعه بی رویه داشته باشد گفت: در بحث عمرانی ابتدا باید به کیفیت و بعد به کمیت در پروژه ها توجه شود. زیرا همین موضوع بوده که تا به امروز منجر به توسعه بی رویه شده است. البته در این شهر کارهای عمرانی زیادی شده اما کارهای زمین مانده زیادی هم وجود دارد.

شهردار اصفهان افزود: به عنوان مثال طولانی شدن ۱۷ ساله ساخت مترو خبر بدی برای این شهر است اما با استفاده از تجارب قبلی امید است ساخت سایر خطوط در زمانی ۵ ساله نهایی شود.

نوروزی به ساخت رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر از محدوده ۱۴ شهرداری می گذرد و برای بهبود ترافیک و کاهش آلودگی خودروهای سنگین بسیار موثر است.

وی با اشاره به ساخت مرکز همایش ها گفت: هتلی که قرار است در این مکان ساخته شود تنها ۶ درصد پیشرفت داشته از این رو از تمام افرادی که در این زمینه توان ساخت را دارند دعوت به همکاری می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا