احتمال وقوع زمین‌لرزه شدید دیگری در نپال

خبرگزاری ارک- افتیمیوس لِکاس، استاد زمین‌شناسی دانشگاه آتن، سرپرستی تیمی را برعهده دارد که در حال حاضر همراه با مقام‌های نپال به بازسازی ساختمان‌های ویران شده در پی زمین‌لرزه مشغول هستند.

به گزارش ایسنا، وی که سابقه حضور در محل زلزله در زمان زمین‌ لرزه و سونامی در تایلند و نیز زمین‌ لرزه هائیتی را داشته، تخمین می زند که این زمین لرزه تمامی منطقه را تحت الشعاع قرار داده و طی ماه‌های آتی باید در انتظار وقوع زمین لرزه شدید دیگری در منطقه بود.

او با اشاره به دلایل حضور تیمش در کاتماندو می‌گوید: ما به کاتماندو آمدیم. جایی که بیشترین خسارت در آن رخ داد. همه چیز هم در مرکز و هم در حومه شهر تخریب شده است. زمانی که ما رسیدیم، نیروهای امداد، کار خود را آغاز کرده بودند.

وی در گفتگویی با شبکه خبری یورونیوز تاکید کرد که بر مبنای اطلاعات به دست آمده انرژی آزاد شده از این زمین‌لرزه 700 برابر قوی‌تر از انرژی آزاد شده از بمب‌ اتمی در هیروشیما بوده است.

گروه زمین شناسی به سرپرستی لکاس از جمله گروه‌هایی است که از ابتدای زمین لرزه نپال تاکنون در محل حضور دارد. نقش این گروه فنی ثبت تصاویر واضح از تمامی محل های تخریب شده و در جریان گذاشتن نیروهای سازمان ملل از شرایط زمین لرزه است.

با گذشت 10 روز از وقوع زمین‌لرزه مرگبار نپال همچنان آمار قربانیان در حال افزایش است. تلفات این زمین لرزه 7.9 ریشتری از مرز 7000 تن گذشته و بیش از 10 هزار تن نیز مجروح شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا