سرمایه گذاری دولت و مجلس در آموزش و پرورش پربازده است
خبرگزاری ارک- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علامه مطهری را یک مصلح اجتماعی توصیف کرد و گفت: استاد علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می خواست.
به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل در همایش واکاوی و بازنگری علامه شهید مرتضی مطهری در گیلان، ضمن تبریک هفته معلم، به تبیین شخصیت استاد مطهری پرداخت و اظهار کرد: استاد مطهری بنده خوب خدا، مومن، متدین، خداترس و اهل عبادت بود و نماز شب ایشان ترک نمی شد.
وی با بیان اینکه این استاد شهید انس دائمی با قرآن داشت»، افزود: ایشان مراجعه مستمر به تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر المیزان علامه طباطبایی داشت؛ لذا به دانش آموزان توصیه میکنم به پیروی از این عادت پسندیده استاد مطهری هر شب قبل از خواب یک صفحه قرآن بخوانند. دین داری استاد در عشق به پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و ائمه هدی جلوه گر بود. در واقع استاد مطهری عاشق اهل بیت(ع) بود.
وی استاد مطهری را عالم و فقیه خواند و تصریح کرد: استاد خوب درس خوانده بود و هر چه خوانده بود عمیق فهمیده بود. دانش استاد مطهری بسی فراتر از درس های مرسوم و متداول حوزه بود و سراسر اوقاتش را به کار علمی می گذراند. مطالعه ای که ایشان در طول یک سال می کرد بیشتر از مطالعه یک دانشجو در یک دوره چهارساله دانشگاهی برای کسب مدرک کارشناسی بود. استاد فعال مطالعه می کرد، گویی با صاحب کتاب مباحثه می کند، قلم به دست می گرفت و نظر خودش را در کنار صفحات یادداشت می کرد و این یادداشت ها را به صورتهای مختلف به دیگران انتقال می داد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه علامه مطهری همواره در حال افزایش دانش خودش بود، افزود: هر معلمی باید عالم باشد، اما هر عالمی معلم نیست. مطهری یک معلم عالم بود و تفکر منطقی و فلسفی به ایشان قدرت مهندسی بیان داده بود، به گونه ای که می دانست یک مطلب را از کجا آغاز کند و با چه مراحلی به پایان برساند. به اندازه ای هنرمندانه و استادانه نکات پیچیده فلسفه اسلامی را مطرح می کرد که بعد از 36 سال از شهادت او، هنوز هم کلاس درس فلسفه اسلامی دیگری به اندازه کلاس درس استاد مطهری آموزنده و دلپذیر نیست.
وی متفکر بودن را برترین صفت استاد مطهری دانست و ادامه داد: ایمان استاد نیز از سر تفکر بود. در مطالعه کتب به کمیت اکتفا نمی کرد، بلکه به معنای کلمات توجه داشت و فکر کردن را آموخته بود و دائما در حال تفکر بود. مطهری یک فیلسوف و یک منطق دان بود و هنر استدلال می دانست. این متفکر بودن بزرگترین هدیه ای است که یک معلم می تواند به دانشآموز خود عطا کند.
وی با بیان اینکه «علامه مطهری یک نویسنده توانا و صاحب قلم بود»، گفت: استاد قلمی روان داشت و در سال هایی که ساده نویسی در جامعه ما اندک بود به عنوان یک روحانی برخاسته از حوزه، قلمی داشت که دانشگاهیان آن را می فهمیدند و آثار او را می خواندند. ایشان در بیان مطلب هیچ دشواری به خواننده تحمیل نمی کند و در مقام نویسنده کتاب دیده نمیشود، گویی که معنا و مفهوم بدون دخالت نویسنده وارد ذهن مخاطب می گردد. تسلط استاد بر زبان و ادب فارسی سبب شده آثارش پیچیدگی سبکی، لفظی و مفهومی نداشته و دلپذیر باشد.
این نماینده مجلس علامه مطهری را یک مصلح اجتماعی دانست و متذکر شد: استاد علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می خواست. از آغاز زندگی تا واپسین لحظات حیات در غم انسان ها، امت اسلامی، ملت ایران و مسلمانان بود و اندکی از اصلاح جامعه غافل نشد. ایشان بزرگترین اصلاح را اصلاح حکومت می دانست. علامه مطهری یک انقلابی بود و اعتقاد راسخ به امام خمینی(ره) داشت. از سال 41 که امام پرچم مبارزه با طاغوت را بدست گرفت پیرو امام بود و در 15 خرداد به زندان افتاد و سال ها ممنوع المنبر بود. مطهری یک مشعل روشن در محیط های دانشگاهی بود.