واحد صنعتی تولید پتاس و نمک بستر دریاچه ارومیه احداث می شود

سرویس خبری روزنامه ارک-استاندار آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار طرح سرمایه گذاری برای احداث واحد صنعتی- معدنی تولید پتاس و نمک بستر دریاچه ارومیه احداث و اجرایی می شود.

به گزارش مهر، قربانعلی سعادت در آیین امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث این واحد تولیدی اظهارداشت: نمک موجود در دریاچه ارومیه دارای خواص ویژه ای است اما غلظت زیاد آن در دریاچه موجب بخار بیشتر آب آن می شود که در این راستا برداشت آن می تواند به احیای دریاچه ارومیه منجر شود.

وی با اشاره به وجود مواد معدنی غنی در دریاچه ارومیه اظهارداشت: با اجرای طرح تولید پتاس از دریاچه ارومیه ضمن ممانعت از پخش ذرات نمک دریاچه می توان با تولید کود پتاس بخش کشاورزی آذربایجان غربی و کشور را نیز تامین کرد.

سعادت بیکاری را یکی از چالش های اصلی استان برشمرد و عنوان کرد: با سرمایه گذاریی و اجرایی شدن این طرح ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری بخشی از مشکل اشتغال جوانان منطقه نیز برطرف می شود.

استاندار آذربایجان غربی حمایت از سرمایه گذاران و فراهم کردن زمينه حضور و فعاليت كارآفرينان و فعالان اقتصادي در استان، از عمده ترين عوامل تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و از اولويت هاي اصلي مديريت ارشد استان است.

در ادامه تفاهم نامه همكاري، تسهيل و تسريع در انجام سرمايه گذاري براي احداث واحد معدني- صنعتي توليد پتاس و ساير نمكهاي همراه از بستر درياچه اروميه به امضاي استاندار آذربايجان غربي، شركت سرمايه گذاري راهسازي و معدني مبين و مديران كل صنعت، معدن و تجارت، منابع طبيعي و محيط زيست استان رسيد.

نزدیک دو دهه است دریاچه ارومیه روند خشک شدن را در پی گرفته است هم اکنون به دلیل کاهش بالای آب آن غلظت نمک این دریاچه به بالای ۴۰۰ گرم بر لیتر رسیده است که این امر کاهش آب دریاچه را با گرم شدن هوا تسریع می بخشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا