جمع آوری ۶۰میلیارد ریال در آذربایجان شرقی برای کمک به زلزله زدگان

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

مدیر عامل هلال احمر استان به مهر خبر داد:

جمع آوری ۶۰میلیارد ریال در آذربایجان شرقی برای کمک به زلزله زدگان

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی از جمع آوری ۶۰ میلیارد ریال در استان برای کمک به زلزله زدگان مناطق شمال غرب کشور خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:سعید کنعانی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اقدامات هلال احمر آذربایجان شرقی در زمینه کمک رسانی به مناطق زلزله زده شمال غرب کشور اظهار داشت: هلال احمر استان پس از وقوع این حادثه ناگوار با ۶۰۰ داوطلب و در ۶۸ نقطه اقدام به جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان کرده است که از این تعداد داوطلب، ۲۰۰ نفر در زمینه جداسازی اقلام نو و تمیز فعال هستند.

وی همچنین از جمع آوری ۶۰ میلیارد ریال کمک های نقدی برای این منظور در سطح استان خبر داد و افزود: از این میزان دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از طریق صندوق های در نظر گرفته شده هلال احمر جمع آوری شده و با وجود اینکه تا کنون میزان کمک های نقدی مردم نوع دوست استان از طریق حساب ۹۹۹۹۹ به تفکیک اعلام نشده اما آذربایجان شرقی جز استان های پیشرو در زمینه کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است.

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۰ نیروی ستادی و داوطلب این اداره کل نیز در ازگله مناطق زلزله کرمانشاه مستقر هستند و به هموطنان حادثه دیده ارائه خدمات و امدادرسانی می کنند.

کنعانی در پایان گفت: تا کنون ۳۴ کامیون شامل ۲۲ قلم اقلام ضروری چون چادر، پتو و مواد غذایی از انبارهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و ۲۲ کامیون نیز یه عنوان کمک های مردمی استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا