ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت

پایگاه خبری ارک خبر-بندرعباس:

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت

ناوگروه صلح و دوستی کشور پاکستان روز دوشنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا ، ناوچه دهشت و کشتی بادبانی رهنورد پاکستان برای انتقال تجربه و دانش، افزایش امنیت در منطقه و ارتقای روابط بین 2 کشور وارد بندرعباس شده است.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به هنگام پهلوگیری این ناوگروه در بندرعباس اظهار داشت: تمرین مشترک نظامی، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان و بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری این استان از برنامه ‌های پیش بینی شده ناوگروه پاکستانی در مدت پنج روز اقامت در بندرعباس است.
امیر دریادار حسین آزاد ادامه داد: سفرهای دریانوردی نظامی از دیرباز بین ایران و پاکستان برقرار است و این سفرها باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراک های دینی و ملی زیادی دارند می شود.
فرمانده ناوگروه پاکستان نیز هنگام ورود، ضمن ابراز همدردی با مردم ایران و زلزله زدگان کرمانشاه، این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفت.
کاپیتان خالد پرویز رساندن پیام صلح و دوستی مردم پاکستان به مردم ایران و تبادل تجربه بین 2 نیروی نظامی را از مهم ترین اهداف سفر این ناوگروه به ایران برشمرد.
وی افزود: نیروی دریایی 2 کشور ایران و پاکستان از قدرتمندترین و حرفه ای‌ ترین نیرو‌های دریایی منطقه و جهان هستند و امید می رود این سفر‌ها موجب افزایش ارتباط های دوستانه بین 2 کشور شود.
وی با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین 2 کشور می شود، گفت: این گونه سفرها با انتقال تجربه های تخصصی نیز همراه است.
ناوگروه نیروی دریایی پاکستان شامل ناوچه موشک انداز دِهشَت و ناو بادبانی رهنورد صبح امروز وارد منطقه یکم امامت شد.
در چهار سال گذشته 14 ناوگروه خارجی با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا