پلیس برای معلولان بدون «ایست» خواهد بود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

پلیس برای معلولان بدون «ایست» خواهد بود

 فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ما در نیروی انتظامی سعی می کنیم برای معلولان و حل مشکلاتشان سهل گیرتر باشیم که در همین راستا پلیس برای معلولان بدون «ایست» خواهد بود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، شامگاه یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلولان، جمعی از تشکل های فعال معلولان به همراه مسئولان سازمان بهزیستی اصفهان با مسئولان نیروی انتظامی استان دیدار کردند.

در این نشست که تشکل های معلولان بینایی، شنوایی، آسیب دیدگان نخاعی و معلولین جسمی، حرکتی، سعید صادقی، مدیرکل سازمان بهزیستی، محمدی رئیس بهزیستی شهرستان و تنی چند از مسئولین معاونت توانبخشی حضور داشتند، مسائل مهم در حوزه مشکلات مرتبط با نیروی انتظامی و پلیس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعید صادقی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در این دیدار، ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولان گفت: مشکلات و چالش ها در خصوص افراد با نیازهای خاص کم نیست وانتظار نمی رود بتوانیم تمام مشکلات را یک روزه حل کنیم با این حال سعی می شود با هرقدم که برمی داریم راه را باز و هموارتر کنیم.

در ادامه جلسه مدیرعامل انجمن روشن بین اصفهان به بررسی مشکلات مرتبط با نابینایان پرداخت و اظهار داشت: مشکلات مربوط به تردد ما نابینایان به یک سو و مشکلاتی که از پارک کردن خودروها روی خطوط هشداردهنده پیاده روها و جلوی پل ها به وقوع می پیوندد از سوی دیگر رفت و آمد را برای ما سخت و گاه منع می کند. عدم توجه رانندگان به عصای سفید و عدم وجود علایم هشداردهنده چراغ های راهنمایی به صورت صوتی برای نابینایان عبور مستقل این افراد را از خیابان ها ناممکن ساخته است.

وی اضافه کرد: از نیروی انتظامی می خواهیم، با متخلفان که قوانین مرتبط با ما را نادیده می گیرند و در موارد سد معبر مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند بیشتر و بهتر از قبل برخورد قانونی انجام شود.

علیرضا حیدری، همچنین فرهنگ سازی و آموزش رانندگان و شهروندان به اشکال مختلف بیشتر از گذشته را خواستار شد و گفت: امید می رود نابینایان بهتراز گذشته زندگی و تردد آسان تر را تجربه کنند.

اشغال پارکینگ ویژه معلولان از سوی دیگر شهروندان

در ادامه سید محمد منصوری، مشاور استاندار در امور معلولان ضمن انتقاد از روند کند و نامنظم ارائه پلاک های مرتبط با خودروهای معلولان تصریح کرد: متأسفانه در صورتی که یک معلول، نیازمند دریافت پلاک مخصوص معلولان باشد باید روند سخت اداری را در پیش گیرد. حال اگر فرض کنیم این پلاک را هم به دست بیاورند اما مشکل بعدی که همان پر بودن پارکینگ ویژه پارک خودروهای معلولان است، آغاز می شود.

وی افزود: برخی از معلولان جسمی، حرکتی یا آسیب دیده نخاعی که خود توانایی رانندگی ندارند، نیازمند دریافت پلاک ویژه برای سرپرستان خود هستند و در صورتی که امکان اعطای این پلاک به سرپرست فرد معلول داده شود بسیاری از مشکلات وی حل خواهد شد.

در پایان جلسه، فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تشکر از آسیب شناسی جامع مدیران تشکل های معلولان تصریح کرد: مشکلات مرتبط با نیروی انتظامی را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد. دسته اول مشکلاتی است که در حیطه قانونی من و همکارانم است و می توانیم از همین امروز نسبت به حل آن اقدام کنیم. به عنوان مثال حل و فصل مشکلات اداری برای دریافت اعطای پلاک را می توانیم حل کنیم.

وی در ادامه افزود: اما شاخه دوم مشکلاتی است که نیازمند تشکیل کارگروه با محوریت سازمان بهزیستی بوده و ما می توانیم بخشی از کار را بر عهده بگیریم. به عنوان مثال فرهنگ سازی در خصوص تردد و عبور و مرور معلولان بینایی نیازمند همکاری صدا و سیما است.

مهدی معصوم بیگی افزود: در بخش سوم با مشکلاتی روبرو هستیم که حل شدن آن به بررسی کشوری و قانون گذاری ملی نیاز دارد و ما می توانیم تنها پیشنهاد دهنده و پیگیر آن باشیم.

وی اضافه کرد: من تمامی تلاشم را می کنم تا از این پس پلیس برای متخلفان در امور معلولان سختگیرتر و در حیطه فرهنگ سازی فعال تر و برای معلولان و حل مشکلاتشان سهل گیرتر باشد که در همین راستا پلیس برای معلولان بدون ایست خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا