استانداری اصفهان رویکرد جدید برای حل مشکلات معلولان ایجاد می کند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

استاندار اصفهان:

استانداری اصفهان رویکرد جدید برای حل مشکلات معلولان ایجاد می کند

استاندار اصفهان خطاب به معلولان گفت: سعی میکنم استانداری نو برای شما باشم تا به استاندار بعدی نگویید، تاکنون کسی مشکلی از ما حل نکرده و رویکردی جدید برای حل مشکلات ایجاد خواهم کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، شامگاه یکشنبه، نشست جمعی از معلولان استان اصفهان، مسئولان بهزیستی و مدیران عامل تشکل های معلولان با استاندار اصفهان به مناسبت روز جهانی معلولان در محل مؤسسه محمودیه برگزار شد.

استاندار اصفهان در این نشست، به ارائه نکاتی در خصوص مشکلات معلولان پرداخت و گفت: مشکلات معلولان از سه منبع ناشی می شود که اولین حیطه عدم آگاهی و دانش معلولاین نسبت به حقوق خودشان است و زمانی که معلول از حق و حقوق قانونی خود آگاه نیست به دنبال احقاق آن نخواهد بود.

وی افزود: دومین مشکل عدم توجه لازم مسئولان به چالش های محرومان جامعه است که از عدم توانایی آنها نسبت به توجه کافی و لازم به تمامی اقشار ناشی می شود. از آنجایی که قشر معلول در همه نقاط استان زندگی می کند و مشکلات خاص خود را داراست، نمی توان انتظار داشت مسئولان بتوانند این مشکلات را به خوبی درک و رفع کنند و نیازمند آن هستیم تا تشکل های مرتبط بیش از پیش فعال شده و نقشی مؤثر ایفا کنند.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: اما سومین مشکل از  عدم وجود منابع کافی نشأت می گیرد که نمی توان آن را نادیده گرفت و کتمان کرد.

وی در پایان گفت: با وجود نکات و مشکلات بیان شده من سعی می کنم استانداری نو و جدید برای شما باشم تا به استاندار بعدی نگویید که تا کنون کسی مشکلی از ما حل نکرده و رویکردی جدید برای حل مشکلات ایجاد خواهم کرد.

همچنین در این جلسه، مدیر کل سازمان بهزیستی استان اصفهان افزود: هرچند که معلولیت محدودیت های بسیاری را ایجاد می کند با این حال معلولان نشان داده اند که توانایی گذر از این محدودیت ها را دارند و مسئولان همیشه آنها را در این مسیر پر پیچ و خم یاری کرده اند.

وی ابراز داشت: این موضوع که اولین جلسه دیدار استاندار اصفهان با مردم به دیدار با معلولان و شنیدن دغدغه های آنها اختصاص می یابد نشانه ای مثبت از وجود و تمایل ایشان برای حل و برطرف کردن مشکلات معلولان است.

استاندارهای قبلی اصفهان تنها شنونده مشکلات معلولان بودند

درادامه، غلامرضا پسته ای، مدیر عامل مجمع تشکل های معلولان شهر اصفهان گفت: من خبری مثبت برای استاندار اصفهان دارم. خبری که نه تنها ایشان را خوشحال خواهد کرد بلکه معلولان را نیز آگاه و هیجان زده می کند.

وی ادامه داد: استاندارهای قبلی در استان ما کار مثبتی انجام نداده اند و مشکلی از معلولان حل نشده است تنها کاری که انجام گرفته چند دیدار ساده با ما بوده و عملی در پی آن انجام نگرفته است. به همین جهت آقای مهرعلیزاده، می توانند اولین استانداری باشند که بعد از شنیدن این خبر، کاری مثبت و اثربخش برای معلولان اصفهانی انجام داده و نام خود را به یادگار در این استان به جای گذارند.

در ادامه جلسه، تنی چند از حضار به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و خواهان حل مشکلات اشتغال، حل مسائل مرتبط به مراکز و پیشبرد طرح های مرتبط با معلولان به خصوص ساخت فرهنگ سرایی ویژه آنها شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا