حسابداران و حسابرسان نقش اساسی در سلامت جامعه دارند/ رازداری و اخلاق حرفه ای از ويژگي های حسابداران مستقل

پایگاه خبری رک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان:

حسابداران و حسابرسان نقش اساسی در سلامت جامعه دارند/ رازداری و اخلاق حرفه ای از ويژگي های حسابداران مستقل

شهردار اصفهان گفت: حسابداران نه تنها در سالم سازی جامعه بلکه در احقاق حق ستمديدگان دعاوي حقوقي نيز نقش اساسي دارند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ قدرت الله نوروزی در نخستین همایش سراسری مشترک کارشناسی حسابداری و حسابرسی دانشگاه اصفهان و کانون کارشناسان رسمي دادگستری اصفهان با بيان اينکه حسابداران امروزه نقش اساسی در مبارزه با فساد دارند؛ اظهار کرد: چند روز پیش روز جهانی مبارزه با فساد و امروز روز جهانی حقوق بشر بود. مبارزه با فساد و حقوق بشر هر دو رابطه وسیع و تنگاتنگی با هم دارند چراکه مبارزه با فساد یعنی سالم سازی محیط و در امان نگاه داشتن مردم از گزند فرصت طلبان و نوعی دفاع از حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: امیدوارم برگزاری چنين جلساتی بتواند پايه مبارزه با فساد را تحکيم ببخشد. حسابداری امروزه یک امر حیاتی در اقتصاد هر کشور؛ شرکت یا اداره ای است. بنابراين حسابداران علاوه بر اينکه رازدار و امانتدار هر دستگاهی هستند بی طرف و مستقل هم باید باشند.

شهردار اصفهان با بیان اينکه حسابداران باید علاوه بر بي طرفی و استقلال داراي اخلاق حرفه ای نيز باشند؛ ادامه داد: در صورتيکه خواهان يک جامعه سالم بوده و عنصر مسئولیت اجتماعی را خواستاريم باید اخلاق حرفه ای را افزایش دهيم چرا که نمیشود فردی رازدار, مستقل و بی طرف باشد و از اخلاق حرفه ای برخوردار نباشد. اگر اخلاق حرفه ای در تمام امور تقویت و به عنوان عنصر سازنده جامعه الگو قرار گيرد به طور حتم به سوي جامعه سالمی پیش خواهيم رفت.

وی تصریح کرد: امروزه دادگاه ها و دعاوی در جامعه از چنان پیچیدگی هايي برخودار است که هيچ قاضی دادگاهی نمي تواند بدون اتکا به نظر کارشناسان حکم صادر کند. در واقع تمام دعاوی حقوقي به گونه ای است که اگر نظر کارشناسان نباشد قاضی نمي تواند حکم صادر کند.

وی با بیان اينکه حسابداران و حسابرسان پايه های دعاوي حقوقی و احقاق حق را فراهم میکنند؛ تاکید کرد: این موضوع نشاندهنده این است که کار حسابداری و حسابرسی نه تنها در سالم سازی جامعه نقش دارد بلکه در احقاق حقوق ستمديدگان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوروزی گفت: امروزه حسابداری از چنان پيچيدگي برخوردار است که قاضی نمي تواند راي خود در مورد پرونده های مربوط را بدون ارجاع به نظر کارشناس حسابداری صادر کند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشاندهنده اهمیت حسابداری در امر قضا؛سلامت جامعه و سلامت سیستمهای اداری است؛ افزود: مبارزه با فساد ابزار خودش را می خواهد که مهمترین ابزار در مبارزه با فسادهای اقتصادی سيستم های حسابداری سالم برای کنترل درونی نظام های اداری و شرکت ها و فعاليت های تجاری است. بنابراين برگزاری چنين همایش هایی به همراه تربيت دانشجو در اين رشته می تواند سطح سلامت جامعه را ارتقأ دهد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: ترویج مقالات بسیار خوب در ارتباط با حوزه حسابداری مي تواند سبب افزایش مسئولیت اجتماعی بین کارکنان؛ شهروندان؛کارگزاران وفعالين بخش خصوصي شود. امیدوارم در چنين روزهايي که روز مبارزه با فساد است تمام حوزه ها بتوانند با تشکیل و برگزاری چنين همايشهایی که با  نوشتن مقالات همراه میشود فساد را در تمام حوزه ها سرکوب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا