نزدیک به ۲ میلیون نفر در اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل ثبت احوال اصفهان:

نزدیک به ۲ میلیون نفر در اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت کردند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: یک میلیون و ۸۳۹ هزار نفر کارت ملی هوشمند با همکاری پست دریافت کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازتسنیم:، حسین غفرانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در آستانه روز ثبت احوال اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور روز سوم دی ماه را به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری کرده و این روز فرصتی است که بدانیم این سازمان صد ساله چه خدماتی به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: “فاطمه ایرانی” نخستین نامی بود که همکاران ما در آن روز در سجل ثبت کردند که در تاریخ اسناد هویت ایران می‌درخشد و این نام زیبا همواره در فراوانی نام‌ها مطرح بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: ثبت احوال با کارکردی متفاوت شکل گرفت و در ماده یک قانون ثبت احوال وظایف ما با مواردی همچون ثبت ولادت و فوت، ازدواج و طلاق و تعویض شناسنامه و انتشار آمار برشمرده شده است، این مجموعه توانسته علاوه بر پاسداری از مرزهای هویتی خدمات خود را از منظر آرشیو اسناد تداوم ببخشد.

وی ادامه داد: ثبت احوال در این مسیر تنوع خدمت را به وجود آورده و در انتخابات‌های مختلف می‌توان این تحول ثبت احوال را مشاهده کرد و در واقع این سازمان توانسته سفرها را حذف کند.

غفرانی افزود: وظیفه انتشار آمارهای انسانی به عهده سازمان است و در این مسیر آمارها برای نظام‌های اقتصادی و نظام تعلیم و تعلم نقش بسیاری دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: دقیق‌ترین آمارهای فوت در اصفهان ثبت می‌‎شود و همه در موقعیت به هنگام است. در شورای راهبردی جمعیت عملاً این خدمت گسترده را زمینه سایر خدمات کردیم و در رصد جمعیت و چالش‌های رفع آن پرداختیم.

وی گفت: در ترکیب جمعیت استان بیش از 70 درصد جمعیت در پنجره طلایی هستند ولی آرام آرام به سمت پیری جمعیت در استان پیش می‌رویم و نیازمند کمک دولت هستیم تا از این مشکل عبور کنیم.

غفرانی با بیان اینکه رواج فرهنگ تک‌فرزندی بالارفتن سن ازدواج و مشکلات نازایی از اصلی‌ترین دلایل کاهش جمعیت است، افزود: بیش از 48 درصد جمعیت استان میان سال هستند و 361 هزار نفر از جمعیت را بالای 65 سال تشکیل می‌دهند و ما در سال 1420 تا 1430 با رشد منفی جمعیت و رشد کامل جمعیت مواجه می‌شویم.

وی گفت: کارت ملی هوشمند فواید بسیاری دارد و در تصدیق هویت فواید زیادی دارد و تجمیعی از تمام کارت‌ها است، در استان یک میلیون و 839 هزار نفر کارت ملی هوشمند با همکاری پست دریافت کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: در آسایشگاه شهید مطهری مراکز سیار کارت هوشمند ملی را  آغاز کردیم و واحد سیار را در این مراکز قرار دادیم.

وی در خصوص تکریم ارباب و رجوع در ثبت و احوال گفت: ما تلاش کردیم که از اصل بزرگ تکریم ارباب و رجوع دور نشویم و ما به زندان‌ها بیمارستان آسایشگاه رفتیم.

غفرانی گفت: 31 مرتبه در ادارات حاضر شدم و 31 اکیپ بازرسی در ادارات استان فرستاده شدند تا تکریم ارباب رجوع به خوبی صورت بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا