واگذاری 100 هکتار زمین برای توسعه فضای سبز

سرویس خبری روزنامه ارک- نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با مساعدت مسئولان استانی و حمایت استاندار اردبیل 100 هکتار زمین برای توسعه فضای سبز در اردبیل در نظر گرفته شده است.

به گزارش  فارس ، سالار شاکر پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای جبهه ایستادگی در اردبیل اظهار کرد: در تحقق دموکراسی یکی از شرایط اصلی مشارکت فعال آحاد مردم و سهیم شدن آنها در تحقق مردم‌سالاری دینی است که قطعا به شفافیت و پاسخگو بودن مسئولان در قبال کارهای انجام شده منجر می‌شود.

وی یکی از رکن‌های اساسی دموکراسی را توجه دادن به مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم و افزایش اعتماد مردمی به فعالیت‌های مستمر و انجام شده اعلام کرد و افزود: در کنار این ارکان مطبوعات نیز به عنوان رکن دیگر دموکراسی همواره یار و یاور شورا و شهرداری بوده‌اند و به نحو مطلوب توانسته‌اند مصوبات پارلمان محلی و کارهای انجام شده را منعکس کنند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل تاکید 8 اصل از اصول قانون اساسی را در ارتباط با اهمیت و جایگاه شورا به عنوان نهاد مردمی و تبلوری از دموکراسی دینی یادآور شد و گفت: شوراها هنوز به رغم گذشت 17 سال نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی که در قانون پیش‌بینی شده است دست پیدا کنند و از توسعه محدوده اختیارات آنها غفلت شده به طوری که شوراها در حد هیئت رئیسه شهرداری و یا دهیاری‌ها باقی مانده‌اند.

شاکر از شوراها به عنوان ویترین عملکرد نظام که در برابر چشمان مردم قابل مقایسه و ارزیابی است یاد کرد و ادامه داد:‌ باید اختیارات شوراها مطابق با مطالبات مردم افزایش یابد تا برخی بدبینی‌ها و انتظاراتی که از شورا وجود دارد با رفع خلا قانونی برطرف شود.

وی خلا ساختار حقوقی را در بها دادن به پارلمان محلی یادآور شد و بیان کرد: از اصل 100 تا 108 قانون اساسی به اختیارات و جایگاه شورا تاکید دارد که تاکنون بخش عظیمی از این اختیارات و اجرای آنها مسکوت مانده است.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل یکی از عوامل محدودکننده را در اختیارات شوراها نگاه تنگ‌نظرانه مجلس شورای اسلامی به شوراها اعلام کرد و یادآور شد: یکی از مصوباتی که مجلس اخیرا داشت مربوط به استعفای نمایندگان پارلمان محلی در صورت حضور در انتخابات مجلس شش ماه قبل از ثبت‌نام است که از مجلس انتظار می‌رود به جای این چنین مصوبات سعی کنند تا اختیارات شوراها را بر اساس قانون مصوب ارتقاء دهند تا شوراها از هیئت‌مدیرگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خارج شوند.

شاکر با بیان اینکه هیچ منابعی مالی در اختیار شوراها نیست، عنوان کرد: به رغم افزایش انتظارات، اختیارات و منابع مالی در اختیار شوراها بسیار ناچیز و در حد صفر است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به جای محدود کردن اختیارات شوراها بهتر است قانون مدیریت واحد شهری را مصوب کند تا برخی از عقب‌ماندگی‌ها و نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

اختصاص 7 میلیارد تومان برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود جمعیت شهری اردبیل را بیش از 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 65 درصد جمعیت شهری استان و 45 درصد کل جمعیت استان در اردبیل سکونت دارند و با توجه به توسعه‌یافتگی شهر اردبیل مسئولان باید در توزیع و تقسیم اعتبارات محدود دولتی به شهر اردبیل توجه خاص داشته باشند.

شاکر بودجه شهرداری را در سال‌جاری 314 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این رقم به نسبت سال گذشته 40 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این رقم اعتبارات عمرانی شهرداری اردبیل سه برابر بودجه عمرانی استان است به طوری که 70 درصد کل اعتبارات شهرداری اردبیل عمرانی و 30 درصد جاری است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا