سهم تعاون در اقتصاد کشور ۵ درصد است

سرویس خبری روزنامه ارک- مدیر امورحقوقی بانک توسعه تعاون کشور گفت: هم اکنون سهم تعاون در اقتصاد کشور در پنج درصد است.

به گزارش مهر، محمد جعفر ایرانی در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی ایلام اظهار داشت: اقتصاد کشور طی سالهای اخیر در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم شده که هم اکنون تنها پنج درصد سهم تعاون است.

وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده باید سهم تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد باشد که هنوز این مهم محقق نشده است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی های به عمل آمده توان مالی و امکانات بانک توسعه تعاون تنها نیم درصد است که این رقم برای رسیدن به سهم تعاون در اقتصاد کشور بسیار ناچیز است.

ایرانی بیان داشت: دولت در این زمینه باید به بانک کمک کنند چراکه سهم نیم درصدی بانک از امکانات و منابع باید به ۵۰ درصد برسد تا سهم تعاون در اقتصاد کشور محقق شود.

مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون کشور بیان داشت: بانک توسعه تعاون در بخشهای مختلف کشور فعالیتهای بسیار خوبی داشته است و هم اکنون بخش تعاون با وجود این بانک فعال تر از گذشته شده است.

ایرانی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون هم اکنون یک برند معتبر در کشور محسوب می شود که خدمات این بانک در کشور با توجه به منابع، قابل توجه است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون موظف است سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان یعنی ۷۰ درصد منابع خود را در اختیار بخش تعاون قرار دهد که دولت باید در این زمینه نسبت به افزایش سرمایه بانک توجه داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: روند تسهیلات در بانک توسعه تعاون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و کل معوقات بانک توسعه تعاون در سیستم بانکی کشور نیم درصد است

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا